5 boeken die je verder helpen

5 boeken die je verder helpen

Ik lees graag boeken, veel boeken. Vooral non-fictie en als ik geen tijd heb om te lezen dan luister ik graag naar boeken. Ook in 2016 heb ik weer een aardige stapel boeken verslonden. Dit zijn heus niet allemaal boeken over online marketing, maar ook boeken over ondernemerschap, mindset of andere boeken met een raakvlak op het gebied van persoonlijke ontwikkeling. Dit zijn de 5 boeken die je echt moet lezen, gelezen moet hebben of zou moeten beluisteren. Niet kopen en in de kast zetten dus, maar echt iets mee doen!

1. Think and Grow Rich van Napoleon Hill

Begin 2016 volgde ik de online cursus van Michael Pilarczyk en nam ik deel aan een intensief traject samen met een kleine groep andere ondernemers. In deze periode vertelde Michael al dat hij Think and Grow Rich aan het vertalen was. Vlak voor de zomer zou het verschijnen. En zo was het ook. Het boek is een klassieker onder de klassiekers en gaat snel richting de 100 jaar oud inmiddels, maar niet eerder is er zo’n goed leesbare vertaling van verschenen dan nu het geval is. Een echte aanrader.

2. #AskGaryVee van Gary Vaynerchuck

Het is voor mij moeilijk om een gesprek te voeren zonder Gary Vaynerchuck erin te noemen wanneer het gaat over ondernemerschap, digitale trends of sociale media. Ik luister al jaren naar zijn podcast, sinds eind 2016 omgedoopt in de “The GaryVee Audio Experience”, en geniet van alle grote lessen die ik hieruit kan halen. De bevlogenheid van Gary komt volledig terug in zijn boek #AskGaryVee, waarvan ik de audioversie heb geluisterd, en nog een keer heb geluisterd, en nog een keer… Enfin, je begrijpt het wel. Deze MOET je echt even lezen.

3. Launch van Jeff Walker

Dit boek is echt een keihard online marketing boek gericht op een hele specifiek techniek om online omzet te draaien. In het boek Launch legt Jeff Walker uit hoe hij rijk is geworden met het doen van online “lanceringen”. Het op een hele specifieke manier introduceren van nieuwe producten of diensten en daarmee enorme omzetten draaien in een korte tijd. Als je stap-voor-stap wilt weten hoe je mensen hongerig kunt maken naar jouw product, dan is dit boek ideaal.

4. Master Your Mindset van Michael Pilarczyk

In november 2016 verschenen en toch nog mijn lijst van 5 beste boeken die ik in dat jaar gelezen heb halen is op zichzelf gezien al heel erg knap. Bovendien komt er hiermee een tweede boek van Michael Pilarczyk in de lijst. Master Your Mindset laat je nadenken over wat je nu echt wilt in het leven. Wat is belangrijk voor je en wat doe je om jouw persoonlijke doelen te bereiken. Het boek kwam echt aan bij mij en werkt heel motiverend om door te gaan op de eerder in het jaar ingeslagen weg.

5. Maak ze gek! van Aartjan van Erkel

In 2016 verscheen eindelijk de langverwachte opvolger van “Verleiden op internet” van Aartjan van Erkel op de markt. De titel werd “Maak ze gek!” en dat is gelukt. Binnen no-time stond het boek op nummer 1 in de bestsellers lijst van Managementboek.nl. Aartjan is een bevlogen schrijver en kan als geen ander de dingen in Jip & Janneke taal uitleggen. Dit is dan ook het enige boek dat ik in 1 dag volledig van a tot z wist uit te lezen. Het boek bevat veel concrete tips en ik een aanrader voor iedereen die zijn content marketing beter op orde wilt krijgen.

Jouw boek van het jaar?

Dat was het, 5 boeken die mijn jaar mooier hebben gemaakt. Graag hoor ik van jou natuurlijk wat jouw boeken tip voor mij is. Welk boek moet ik echt lezen, waar word ik in 2017 blij van?
Geen zin om te lezen? Je kunt al je online marketing taken aan ons uitbesteden. Neem een kijkje bij al onze diensten.

Marc de Groot