5 tips voor mobiel adverteren met Google AdWords
arrow_drop_up arrow_drop_down
5 tips voor mobiel adverteren met Google AdWords
3 oktober 2014 

5 tips voor mobiel adverteren met Google AdWords

Steeds meer van onze online tijd besteden we op een mobiele telefoon. Ook steeds meer aankopen vinden plaats via de mobiel. Daarom wordt het steeds belangrijker om hier ook specifiek op in te spelen. Wanneer je in Google AdWords aan de slag gaat met mobiel adverteren, zorg er dan voor dat je hier een aparte campagne voor aanmaakt. Net zoals bij de andere typen campagnes kun je op deze manier het beste de resultaten monitoren.

Teksten aangepast voor mobiel gebruik

De advertentieteksten kun je aanpassen zodat deze beter passen bij mobiel gebruik. Bij voorbeeld bij 123luisterboek.nl zouden we in de advertentietekst kunnen plaatsen “Bestellen en direct op je mobiel luisteren”. Hiermee spelen we in op het feit dat de gebruiker op zijn of haar mobiele toestel actief is.

Oproep-extensie

De eerder besproken oproep-extensie leent zich ook uitstekend voor mobiel gebruik. Vanuit de advertentie kan men direct op het telefoonnummer klikken en jou bellen. De bel-actie wordt dan als click geregistreerd bij Google.

Tablet een mobiel apparaat?

In de statistieken van Google AdWords is te zien dat een tablet onder mobiel verkeer valt. Je kunt je afvragen of dit juist is. De meeste aankopen via de tablet vinden namelijk plaats bij mensen thuis. Een tablet wordt vooral gebruikt als vervanger van de laptop en toont in de meeste gevallen de volledige browserversie van jouw website, ook als er een mobiele versie is. Waar deel jij de tablet in? Mobiel of als toevoeging in de rij bij PC of laptop?

Een App promoten

Heb je een App gemaakt en wil je deze promoten? Ook daar is een mobiele campagne het juiste middel voor. Door middel van het instellen van een App-extensie kun je in de advertentie direct linken naar de download pagina van de App, bijvoorbeeld in de Google Play Store of de iTunes Store van Apple.

Recensie-extensie

De recensie-extensie is uitermate geschikt voor horeca bedrijven. Loop je onderweg in een onbekende stad en wil je een hapje gaan eten, maar ken je de restaurants niet? Even zoeken in Google en je weet direct een hoop meer. De recensies die je als eetgelegenheid (of elke andere gelegenheid) hebt gekregen, kunnen bij de advertentie worden weergegeven op de smartphone. Hiermee vergroot je de kans op klandizie.

Google Ads Kennisbank

Meer leren over Google Ads? Bekijk dan ook onze Google Ads Kennisbank met vele praktische artikelen over Google Ads.

Google Ads management

Het maken en onderhouden van Google Ads campagnes is een vak apart. Google Ads uitbesteden? Neem dan een kijkje bij onze online marketing diensten pagina.

Over de schrijver
Marc de Groot begon eind jaren '90 zijn avontuur in de wondere wereld van online marketing. Marc is eigenaar van DGOC Online Marketing en actief als online strateeg en "het gezicht van". Daarnaast is Marc sinds 2019 docent e-commerce aan de Fontys Hogeschool in Eindhoven.
Reactie plaatsen

Wij houden van cookies