Alle ballen op Google Marketing - dit is het moment
Alle ballen op Google Marketing
05 januari 2022 
1 min. leestijd

Alle ballen op Google Marketing

In 2022 gooien wij alle ballen op Google Marketing! Weg met alle andere vormen van online marketing binnen onze dienstverlening. Schokkend? Ja. Logisch? Ja. Wij kiezen voor focus op hetgeen waar we echt goed in zijn. En dat is jouw e-commerce bedrijf laten scoren in Google.

Van full-service naar Google Marketing

Sinds de oprichting van DGOC Online Marketing in 2011 zijn we altijd een full-service online marketingbureau geweest. In die tijd was dit ook heel normaal. Online marketing was een specialisme op zichzelf al werd dat vakgebied al steeds breder.

In de loop van de jaren zagen we steeds meer specialismen ontstaan. Van Facebook marketeers tot aan database marketeers en alles er tussenin. Wij gingen door met het breed aanbieden van onze diensten, waarbij achter de schermen de nadruk al steeds meer kwam te liggen op Google Marketing projecten.

Onze eigen omzet als eyeopener

Medio 2021 maakte ik een omzettaart van onze gerealiseerde omzet en zag ik met eigen ogen wat ik eigenlijk al wist. 80% van de omzet kwam vanuit SEO of SEA projecten. De gouden 80/20 regel kwam weer eens om de hoek kijken.

Sinds dat moment zijn we bezig geweest het aanpassen van ons diensten aanbod, de content op de website en zijn we de kennisbank aan het verhuizen naar Succes met e-commerce, waar het meer op zijn plaats is. Behalve alle content over Google Marketing natuurlijk ;).

Zelf behoefte aan Google Marketing ondersteuning?

Inmiddels heb ik een team van freelance super specialisten om me heen verzameld (daarom gebruik ik we en ik door elkaar in dit artikel) en zijn we klaar voor een knallend 2022. Klaar om het verschil te maken voor vele e-commerce bedrijven. Heb je zelf behoefte aan Google Marketing ondersteuning en moet het nu echt eens goed gebeuren? Neem dan snel contact met ons op.

Over de schrijver
Marc de Groot begon eind jaren '90 zijn avontuur in de wondere wereld van online marketing. Marc is eigenaar van DGOC Online Marketing en actief als online strateeg en "het gezicht van". Daarnaast is Marc sinds 2019 docent e-commerce aan de Fontys Hogeschool in Eindhoven.