Alle gouden online marketing tips van 2015
arrow_drop_up arrow_drop_down
23 december 2015 

Alle Gouden Tips van 2015

Afgelopen zomer startte de DGOC Online Marketing Podcast. Eind 2015 kijk ik daar met een zeer tevreden gevoel op terug en mag ik vol trots concluderen dat er al 20 gasten de revue hebben gepasseerd. Aan alle gasten was mijn laatste vraag de vraag naar hun gouden online marketing tip.

Online marketing tips van experts

In de laatste uitzending van de podcast van dit jaar heb ik al deze tips op een rij gezet. Lees, luister en doe en je voordeel mee!

1. De gouden tip van Chelsea Bosters

De ontwikkeling die ik in het bedrijfsleven zie is oprechte transparantie. Steeds meer bedrijven laten meer van zichzelf zien, maar de komende tijd zullen we een verder gaande ontwikkeling hierin zien. Neem jezelf niet te serieus en wees uniek.

2. De gouden tip van Arjan van Es

Hij is misschien heel er voor de hand liggen, maar mijn tip is dat je heel goed je doelgroep moet bepalen. Vaak zie je dat partijen zo onder de indruk zijn van hun eigen product of dienst dat ze denken dat het voor iedereen geschikt is. Dat maakt het lastiger om te adverteren en om focus te hebben. Focus hierin kan veel tijd en geld schelen om je doelstellingen te behalen.

3. De gouden tip van Ted Daamen

“Get in line and stay in line”. Kortom, wees constant in de dingen die je doet en hou je er aan. Met name waar het gaat om content produceren en het blijven doen. Dat is vaak een grote uitdaging. Voor mij is dat het geval met het e-zine. De continuïteit is hierin erg belangrijk.

4. De gouden tip van Briant & Jaldhara

Stapelen en jezelf zijn. Dat is de “hoe”. Het is geen trucje, niks. Je bent aanwezig op de sociale media en door jezelf te zijn en jezelf te laten zien ben je uniek en “echt”. We maken gebruik van de bij ons passende sociale media kanalen. In ons geval vooral Periscope, podcasting en Facebook.

5. De gouden tip van Nick van der Leeuw

Mijn gouden online marketing tip is dat je niet per definitie geld hoeft te investeren in online marketing om toch goede resultaten te boeken. Wij zijn ook begonnen op nul en hebben geen lening hoeven afsluiten. Ik krijg iets van jou en jij krijgt iets van mij werkt vaak veel beter dan een deal met geld ertussen.

6. De gouden tip van Maaike Gulden

Authentiek zijn en persoonlijk contact maken. Gewoon het gesprek met elkaar aangaan, vragen stellen en reageren op anderen. Als je online geen relaties opbouwt heeft uren aan sociale media besteden geen zin.

7. De gouden tip van Jan Roelofsen

Wat je ook doet, toon altijd je ware klanten passie. Is het nieuwe producten online zetten, bellen of inkoop afspraken maken? Zet de altijd klant centraal. Anders zal de klant dat bij jou ook niet doen.

8. De gouden tip van Esther Molenaar

Focus je op één ding. Je kunt niet alles tegelijk doen, want dan word je helemaal gek. Pas als iets je moeiteloos afgaat ga je over naar een ander medium.

9. De gouden tip van Alex Lie-Hap-Po

Als je mensen geïnterviewd hebt vraag dan dat ze het niet alleen delen via sociale media maar ook delen met hun e-mail lijst. Zo kun je snel en goed promoten.

10. De gouden tip van Robert Mares

Hou vol. Stop niet na een keer een tool te gebruiken. Als het eerste webinar weinig klanten oplevert, blijf dan toch door gaan.

11. De gouden tip van Romano Groenewoud

Geef de boerderij weg. Het is van Neil Patel. Het betekent dat je niets achter moet houden. Vertel alles aan de klant.

12. De gouden tip van Petra Fehring

Ga aan de slag met video. Het is belangrijk om jezelf te laten zien en authentiek te zijn.

13. De gouden tip van Juliette Moolenbeek

Maak jezelf zichtbaar. Ik heb er altijd voor gekozen om mijn logo als profiel foto gebruikt maar heb nu toch mijn eigen foto gepakt. Mensen willen toch weten wie er achter het bedrijf zit. Dat onderscheidt ons kleine webwinkels ook van de grote spelers zoals Bol.com. Ik krijg meer reacties en conversaties. Ik heb ook meer aandacht besteed aan de over mij pagina. Mijn tip is dus: verschuil jezelf niet achter je logo maar maak jezelf zichtbaar!

14. De gouden tip van Ward van Gasteren

Denk altijd aan het publiek waarvoor je spreekt, zowel offline als online.

15. De gouden tip van Don Vermeer

Backlinks… Zorg dat mensen naar jou linken. Het is behoorlijk veranderd de afgelopen jaren, maar als het relevant is voor jouw website dan is het nog altijd iets waar aan je moet denken. Het gaat met name om goede kwaliteit links.

16. De gouden tip van Wiggert Meerman

Het podcasten! Hierbij we praten over onze dingen, de dingen die wij leuk vinden. Je start iets op wat je écht leuk vindt. Mensen horen jouw enthousiasme en leren jou persoonlijk kennen. Het merendeel van onze klanten zegt ons al eens gezien te hebben in een video (de vodcast variant).

17. De gouden tip van Jellie van der Veen

De bewustwording dat je vooraf de bestemming vastlegt. Ik denk na over wat de uitkomst moet zijn. Je wilt bijvoorbeeld op een post reacties hebben. Maar je krijgt vaak veel meer. Als je erover na gaat denken maak je andere keuzes en behaal je veel meer resultaat.

18. De gouden tip van Kristof Alentijns

De consument een unieke ervaring geven. Geef een persoonlijke touch, je eigen humor en dergelijke. Klanten moeten echt het gevoel hebben met een persoon zaken te doen en niet met een URL.

19. De gouden tip van Eelco van den Hoek

Test zoveel als je kan. Niets is absoluut waar. Ga kritisch je website en onderzoeken bekijken.

20. De gouden tip van Albert Mensinga

Start nu. Gebruik 5% van je omzet voor marketing. Begin bij de basis. Doe het gewoon. Neem goede mensen aan en laat hen doen waar ze goed in zijn.

In 2016 zullen vele nieuwe gasten volgen met hun gouden tips. Geen aflevering meer missen? Abonneer je dan via iTunes of Stitcher. Zelf een expert en mijn gast zijn? Neem dan even contact met mij op. Op naar een succesvol nieuw jaar!

Heb jij geen behoefte aan tips maar iemand nodig die de online marketing taken voor jou uit handen kan nemen? Bekijk dan al onze internet marketing diensten.

Over de schrijver
Marc de Groot begon eind jaren '90 zijn avontuur in de wondere wereld van online marketing. Marc is eigenaar van DGOC Online Marketing en actief als online strateeg en "het gezicht van". Daarnaast is Marc sinds 2019 docent e-commerce aan de Fontys Hogeschool in Eindhoven.
Reactie plaatsen

Wij houden van cookies