Een blog schrijven? [52 redenen om dit te blijven doen]
arrow_drop_up arrow_drop_down
2 januari 2020 

Een blog schrijven? [52 redenen om dit te doen]

Een blog schrijven in 2020? Zeker wel! Dit jaar zullen we hier bij DGOC Online Marketing minimaal 52 nieuwe blogs gaan publiceren. Dat klinkt wellicht als veel, maar het komt uiteindelijk neer op 1 blog per week. Dat is te doen, leert de ervaring van de afgelopen 2 maanden mij. We trappen 2020 dan ook af met 52 redenen om te blijven bloggen. Dit blog is dan ook wat wij noemen een monsterblog ;).

Wie een blog schrijft heeft iets te vertellen

We binnen met een compact overzicht van onze 52 redenen om te blijven bloggen. Wil je een specifieke reden lezen? Klik er dan op naar naar dat deel van het blog te springen. Alles weten? Scroll dan lekker door ;).

  1. Content is King, ook in 2020
  2. Bloggen is super voor je vindbaarheid
  3. Door te bloggen heb je altijd content voor sociale media
  4. Vanuit blogs kun je content cureren
  5. Een blogger is een pro-actief persoon
  6. Schrijf via blogs een boek bij elkaar
  7. Bloggen geeft je autoriteit
  8. Van bloggen kun je leren
  9. Met blogs bouw je een netwerk op
  10. Blogs zorgen voor meer verkeer
  11. Door bloggen krijg je meer klanten / omzet
  12. Door te bloggen kun jij je kennis delen
  13. Blogs worden vaker gedeeld dan andere content
  14. Een blog kun je blijven verbeteren
  15. Een blog behoud zijn waarde
  16. Er zijn steeds meer zoekopdrachten
  17. Bloggen zorgt ervoor dat je slimmer wordt
  18. Jouw blog verrijkt het leven van anderen
  19. Je wordt een betere schrijver door te bloggen
  20. Van bloggen word je creatief
  21. Door te bloggen denken mensen eerder aan je
  22. Bloggen = leuk om te doen
  23. Via een blog kun jij je ei beter kwijt
  24. Bloggers worden vaker als spreker gevraagd
  25. Met jouw blogs help je anderen
  26. Een blog is helemaal van jouw
  27. Jouw blog kan een experiment zijn
  28. Je ontdekt wat mensen echt interessant vinden
  29. Door consequent te bloggen train je discipline
  30. Een blog blijft je uitdagen
  31. Met een blog kun je geld verdienen
  32. Blogs kunnen de eerste stap in je online marketing funnel zijn
  33. Je trekt via een blog de juiste klanten aan
  34. Door een blog blijft je website actueel
  35. Door te bloggen gaan nieuwe deuren open
  36. Bloggen werkt goed i.c.m. affiliate marketing
  37. Jij blogt op jouw unieke manier
  38. Bloggen werkt nog steeds
  39. Je kunt je eigen blogs gebruiken als bron
  40. Bloggers kunnen ook goed foto’s bewerken
  41. Bloggen is gratis
  42. Bloggers krijgen vaker een baan aangeboden
  43. Een blogger kan ook goed omgaan met Google Analytics
  44. Door je blog wordt je beter in time management
  45. Door een blog krijg je vaker waardevolle feedback
  46. Bloggen kan een stress verlagend effect hebben
  47. Via een blog kun jij je eigen diensten promoten
  48. Als blogger bespaar je geld
  49. Als blogger ben je interessant voor boek uitgevers
  50. Via jouw blog kun je een e-mail lijst bouwen
  51. Als blogger kun je letterlijk overal werken
  52. Bloggen is goed voor je zelfvertrouwen

Dat zijn ze! De 52 redenen om een blog te schrijven. Laten we gauw van start gaan met de toelichting per reden om te bloggen.

Content is King, ook in 2020

Content is king

Laten we beginnen bij de basis van het bloggen en dat is nog steeds content is king. Soms moet je ook simpelweg de conclusie trekken dat waarheden die al een tijdje mee gaan er niet voor niets zijn. Net zo goed als dat er een reden is dat clichés een cliché zijn.

De algemene stelregel is dat hoe meer content je publiceert, hoe meer kansen je creëert om gevonden te worden. Een website met 1.000 blogs zal nagenoeg altijd meer bezoekers hebben dan een website met 100 blogs. Natuurlijk dien je hierbij wel de kwaliteit hoog te houden en jezelf bij elk blog de volgende vraag te stellen. Voegt dit iets toe aan het content aanbod wat er al is?

Bloggen is super voor je vindbaarheid

Wil je beter gevonden worden? Meer bezoekers krijgen uit Google? Ga dan vooral bloggen. Bloggen bewijst al jaren het beste middel te zijn om consequent meer bezoekers te krijgen.

Laat je niet telkens verleiden door de vele nieuwe trends of de volgende glimmende nieuwe tool Ga bloggen, wees geduldig, en het resultaat zal er zijn. Bekijk hier bijvoorbeeld onze klantcase van 123autoparts.nl.

Door te bloggen heb je altijd content voor sociale media

Vind je het ook wel eens lastig om weer nieuwe content te bedenken voor sociale media? Wat zet je vandaag nu weer online op Facebook, Instagram of LinkedIn? Als je regelmatig een blog schrijft hoef je daar veel minder vaak over na te denken :). Je deelt simpelweg de content van je blog op sociale media.

Neem dit blog als voorbeeld. Hier staat zo veel content in, dat ik met gemak een stuk of 10 posts voor Facebook of Instagram erover kan maken en toch zeker 52 Tweet quotes.

Vanuit blogs kun je content cureren

Als je blogs klaar hebt staan is de stap naar het maken van bijvoorbeeld een video of podcast veel kleiner. Je hebt immers de content al bedacht en dat hoef je niet nog een keer te doen. Voor de online marketing podcast doe ik haast niet anders. Elk nieuw geschreven blog behandel ik daar in de wekelijke show.

Dit proces noemen we dan ook content curatie.

Een blogger is een pro-actief persoon

Bloggers staan bekend als pro-actieve mensen. Niet zo vreemd natuurlijk, want je bent al überhaupt pro-actief als je niet alleen op het idee komt om een blog te beginnen, maar dit vervolgens ook daadwerkelijk gaat doen.

Lekker bezig blogger 💪.

Schrijf via blogs een boek bij elkaar

Schrijf via blogs een boek bij elkaar

Wanneer je consequent blogt heb je voordat je het door hebt een heel boek bij elkaar geschreven! Een blog zit al gauw tussen de 1.000 en 10.000 woorden, dus met een stuk of 20 heb je al een aardig boek bij elkaar.

Je kunt dit natuurlijk ook bewust aanpakken door van te voren voor een langere periode alvast alle blog onderwerpen op te schrijven en deze op elkaar te laten aansluiten. Dan hoef je ze voor jouw boek alleen nog maar aan elkaar te schrijven :).

Bloggen geeft je autoriteit

Bloggen geeft je ook een vorm van autoriteit. Als jij veel blogt over jouw specialisme word je al snel gezien als de expert op jouw vakgebied. Natuurlijk is dat tegenwoordig wat moeilijker dan 10 jaar geleden omdat er meer bloggers zijn, maar als je consequent blijft bloggen ga je dit wel bereiken.

Van bloggen kun je leren

Het is bijna niet te voorkomen dat je gaat leren van het schrijven van blogs. Op vele moment zul je namelijk research moeten doen, dingen moeten controleren en artikelen moeten lezen om te verwerken in jouw eigen blog.

Met blogs bouw je een netwerk op

Door te bloggen kom je sneller in contact met andere mensen en daardoor bouw je ook eenvoudiger een netwerk op. Deel je regelmatig jouw mooie blogs op sociale media? Voor jet het weet heb je tal van gesprekken met gelijkgestemden. Of beter nog, met potentiële klanten voor jouw bedrijf.

Blogs zorgen voor meer verkeer

Niet alleen vanuit het oogpunt van vindbaarheid zul je meer verkeer naar je website krijgen op het moment dat je vaker een blog schrijft, maar ook vanuit allerlei andere kanalen. Denk aan de doorklikken vanuit sociale media waar jij jouw blogs deelt, maar ook vanuit nieuwsbrieven, waar je natuurlijk ook je waardevolle content kunt delen.

Meer verkeer = meer omzet ;).

Door bloggen krijg je meer klanten / omzet

Doordat je meer verkeer op je website krijgt, zal je normaal gesproken ook meer klanten gaan krijgen. Dan ga ik er voor het gemak wel even vanuit dat je een goed converterende website hebt met allerlei call-to-action momenten, waardoor men contact met je opneemt. Dat heb je wel voor elkaar toch?

Een super simpel voorbeeld van zo’n call-to-action is natuurlijk deze keiharde verwijzing naar onze online marketing diensten :).

Door te bloggen kun jij je kennis delen

Al die kennis in je hoofd… het moet er gewoon uit! Bloggen is een heerlijke manier om je kennis te delen met de buitenwereld. En soms is het ook bijzonder handig voor jezelf. Wanneer ik voor de klas sta kan ik regelmatig naar een van mijn vele blogs verwijzen voor meer informatie of geschreven uitleg over een bepaald onderwerp.

Blogs worden vaker gedeeld dan andere content

Blogs zijn over het algemeen educatief, informatief of vanuit entertainment geschreven. Veel minder vaak zijn blogs erg commercieel en niet veel meer dan verkapte reclame. Hierdoor is het ook zo dat blogs veel meer dan andere soorten content worden gedeeld, waardoor het virale effect kan ontstaan.

Een blog kun je blijven verbeteren

Eigenlijk is een blog nooit af. Als je een blog hebt geschreven en gepubliceerd, kun je er altijd naar terug gaan om dingen aan te passen, aan te vullen of te verbeteren. Dit proces doorlopen wij ook steeds vaker.

Het verbeteren van een bestaand blog kan enorm waardevol zijn. Denk maar aan blogs waar je relatief veel verkeer op krijgt, maar waar nooit sales of inschrijvingen uit komen. Je kunt de content dan zo aanpassen dat deze meer call-to-action momenten heeft. Ook kun je de inhoud blijven verbeteren, waardoor mensen langer op je blog pagina blijven en je wellicht nog hoger in de Google zoekresultaten komt te staan.

Een blog behoud zijn waarde

Een blog behoud meestal zijn waarde. Veel van de content die je schrijft is niet extreem tijdsgevoelig en kan daarom ook van waarde zijn voor lezers die je blog over 1, 2 of zelfs pas over 5 jaar tegenkomen.

Er zijn steeds meer zoekopdrachten

Steeds meer zoekopdrachten

Mensen zoeken nog steeds vaker en vaker in Google. Er zijn dan ook steeds meer zoekopdrachten waarop je gevonden zou kunnen worden. Dit geeft natuurlijk allerlei kansen om te scoren.

Een groot deel van de tegenwoordige groei zit hem niet alleen in de geschreven zoekopdrachten, maar ook in voice search. Zelfs op de desktop versie van Google zien we inmiddels de microfoon bij het zoekveld staan. Hierdoor worden zoekopdrachten nog eenvoudiger voor de zoeker, maar nog langer qua aantal zoektermen.

Bloggen zorgt ervoor dat je slimmer wordt

Door regelmatig te bloggen kun je slimmer worden. Er zijn geen garanties natuurlijk, maar het is wel een feit dat je door bloggen vaak pro-actief moet nadenken over wat de boodschap is van wat je wilt vertellen in je blog en je ook regelmatig research moet doen waar je ook weer van alles van leert.

Jouw blog verrijkt het leven van anderen

Bloggen kan ook heel dankbaar zijn. Je verrijkt hiermee het leven van anderen. Jouw blog helpt problemen op te lossen van anderen, brengt mensen op ideeën, zorgt ervoor dat ze verder kunnen. Al met al ook een mooie reden om te blijven bloggen.

Je wordt een betere schrijver door te bloggen

Hoe vaker je blogt, hoe beter je schrijfwerk wordt. Als ik terugkijk naar mijn blogs van een jaar of 5 geleden, zijn ze soms echt tenenkrommend slecht opgebouwd. Althans, zo zie ik dat dan ;). Je bent natuurlijk altijd kritisch op je eigen werk.

Het is zoals met elke andere skill. Stop er minimaal 10.000 uur in en je wordt er een ware expert.

Van bloggen word je creatief

Op dit moment lees je het blog waar misschien wel de meeste creatieve energie in zit die ik ooit nodig had :P. Het leek me leuk om een blog te schrijven over bloggen. Ik was immers al heel braaf 2 maanden consequent elke week een blog aan het publiceren… Dat ga ik in 2020 ook doen… Een jaar heeft 52 weken… euraka! Er moesten 52 redenen komen om te bloggen.

De eerste 20 had ik zo bij elkaar. Daarna kwam er research, ontdubbeling en een meditatie aan te pas voordat ik een overzicht van 52 stuks bij elkaar had bedacht.

Door te bloggen denken mensen eerder aan je

In statistieken zie je vaak wel de aantallen staan van mensen die je blog lezen, maar je krijgt er pas een gevoel bij als iemand je belt en begint met de opmerking dat ze al een tijdje je blogs lezen, nu een online marketing vraagstuk hebben en daarom contact opnemen.

Door te bloggen blijf je langer top of mind en je weet maar nooit waar dat allemaal toe kan leiden.

Bloggen = leuk om te doen

Heel simpel misschien, maar bloggen is gewoon heel erg leuk om te doen. Als je van schrijven houdt, is bloggen de ideale manier om lekker vaak in die digitale pen te kruipen.

Via een blog kun jij je ei beter kwijt

Niet elk blog is hiervoor geschikt, maar mocht je een persoonlijk blog schrijven is dit een hele fijne manier om je ei kwijt te kunnen. Schrijven over datgene wat je mee hebt gemaakt functioneert als uitlaatklep en kan simpelweg een lekker gevoel geven.

Bloggers worden vaker als spreker gevraagd

Wil je regelmatig op een podium staan? Ga dan bloggen! Bloggers worden gezien als autoriteit en experts op het gebied waarover ze blogs schrijven. Daarom worden ze ook vaker gevraagd om te spreken dan specialisten die dit niet doen.

Het heeft veel te maken met het simpelweg zichtbaar zijn. Zorg dat je gezien wordt en draag natuurlijk ook uit dat je als spreker te boeken bent.

Met jouw blogs help je anderen

Anderen helpen kan op vele manier en een blog is daar één van. Jouw blog kan net dat antwoord geven waar men naar op zoek was. Jouw stappenplan voor een online marketing strategie kan net zijn wat de student nodig had om zijn of haar verslag op een goede manier op te bouwen.

Mensen verder helpen kan bovendien ook nog een positieve bijdrage geven aan je eigen geluksgevoel :).

Een blog is helemaal van jouw

Er is maar één iemand de baas over jouw blog en dat ben je zelf. In tegenstelling tot het schrijven voor andere media, waar je al snel met allerlei beperkingen te maken kan krijgen, is een blog de plek waar je volledig de regie over kan blijven voeren.

You rock that blog!

Jouw blog kan een experiment zijn

Blog experiment

Wil je weten waar mensen wel of niet op reageren, spelen met verschillende schrijfstijlen? Het kan allemaal met je eigen blog. Ontdek voor jezelf wat het beste werkt voor je en laat je blog een experiment zijn.

Je ontdekt wat mensen echt interessant vinden

Hoe meer blogs je hebt geschreven, hoe meer je een beeld kan vormen over wat je lezers echt boeit. Welke onderwerpen zorgen voor de meeste deelacties? Waar blijven mensen langer op de blog pagina? Door veel te bloggen en dat te combineren met Google Analytics krijg je een steeds scherper beeld van wat mensen nu echt interessant vinden.

Door consequent te bloggen train je discipline

Het kan heel wat van je vergen om telkens maar weer een blog te schrijven. Sterker nog, je traint hiermee je discipline. Wij doen hierbij de uitspraak dat we elke week een blog blijven publiceren. Dat lijkt niet spannend, maar je moet daar dus ook elke week tijd in investeren en dat een lange tijd volhouden.

Een van de dingen die ik graag doe om niet snel in problemen te raken is een beetje vooruit werken. Zo is dit blog zo’n 2 weken voor publicatie afgerond.

Een blog blijft je uitdagen

Door een blog word je telkens opnieuw uitgedaagd. Waar ga je deze week over schrijven? Welke zoekwoorden zijn interessant? Naarmate de tijd vordert gaat de uitdaging steeds dieper, omdat je al vele onderwerpen hebt behandeld.

Met een blog kun je geld verdienen

Met een blog kun je op vele verschillende manieren geld verdienen. Voor DGOC is dit bijvoorbeeld een manier om uiteindelijk klanten aan te trekken die hun online marketing taken (deels) aan ons willen uitbesteden. Ons blog helpt dan vooraf met het kweken van vertrouwen. De stap om met ons te gaan werken wordt daarmee al een stuk kleiner.

Blogs kunnen de eerste stap in je online marketing funnel zijn

In het licht van geld verdienen kun je een blog ook zien als de eerste stap in je online marketing funnel. Via Google komen bezoekers op je blog die jou nog niet kennen. Hier ontstaat het eerste contactmoment in de digitale klantreis.

De volgende stap is wellicht het downloaden van een ebook, rapport of checklist vanuit dat blog. Als je zelf eens wilt ervaren hoe een van onze funnels in elkaar zit, kun je bijvoorbeeld gratis lid worden van ons webwinkel marketing platform met diverse videocursussen. Kijk aan, ineens is daar weer een zachte call-to-action ;).

Je trekt via een blog de juiste klanten aan

Door de schrijfstijl die je gebruikt spreek je een bepaalde groep mensen aan en een andere groep mensen juist weer helemaal niet. Dat is maar goed ook. De mensen die helemaal gaan voor jouw schrijfstijl blijken in mijn ervaring vaak ook de leukste klanten te zijn om mee te werken.

Door een blog blijft je website actueel

Actuele website door blogs

Een website kan al snel statisch worden. Door regelmatig een blog te publiceren voorkom je dit en wordt de content op je website regelmatig ververst. Een mooie bijkomstigheid hiervan is dat Google dat ook wel kan waarderen.

Door te bloggen gaan nieuwe deuren open

Bloggers krijgen vaker nieuwe kansen. Als jij goed schrijft over bepaalde onderwerpen valt dat op en zul je vaker gevraagd worden voor tal van leuke klussen en activiteiten.

Bloggen werkt goed i.c.m. affiliate marketing

Ik had het al even over geld verdienen via je blog, maar een goed specifiek voorbeeld hiervan is affiliate marketing. Als je over producten schrijft kun je naar de betreffende webwinkels linken en een vergoeding ontvangen voor elke sale die via jou link tot stand komt.

Zelf doen wij hier ook graag aan mee. Zo zijn we affiliate van partijen als Phoenix websites (zoals deze), SE Ranking (SEO tools) en WebinarGeek (webinar software). Als je daar iets koopt, klik je dan wel eerst even door op onze link ;)?

Jij blogt op jouw unieke manier

Iedereen heeft zo zijn eigen schrijfstijl en dat is maar goed ook. Ook jij blogt op jouw unieke manier. Ik zou mezelf dan ook nooit tegen laten houden doordat anderen over hetzelfde onderwerp bloggen. Het stoort me niet. Er zijn altijd mensen te vinden die juist helemaal gek zijn op jouw unieke schrijfwijze.

Bloggen werkt nog steeds

Bloggen is al jaren een fenomeen en ook vandaag de dag werkt het nog steeds. Waarom stoppen met iets wat goed werkt? Dat is trouwens überhaupt een slechte eigenschap van veel ondernemers. Dit werkt, dus laten we iets anders gaan doen ;).

Je kunt je eigen blogs gebruiken als bron

Op allerlei moment kan het handig zijn om te verwijzen naar je eigen blogs als bron. Regelmatig sta ik voor groepen te spreken en heb ik slechts tijd om de basis van een bepaald onderwerp uit te leggen. Op zo’n moment is het heerlijk om te kunnen verwijzen naar blogs waar meer te vinden is over dat specifieke onderwerp.

Bloggers kunnen ook goed foto’s bewerken

Foto's bewerken met Canva

Het hoeft natuurlijk je hobby niet te zijn, maar veel bloggers doen het werk alleen en dan kom je vanzelf op het punt uit dat je foto’s moet gaan bewerken. Doordat je vaak wordt geoefend, wordt je er vanzelf beter in.

Een populaire tool om blog afbeeldingen in te maken is bijvoorbeeld Canva.

Bloggen is gratis

Van alle online marketing tools die je in kunt zetten is bloggen een van de meest voordelige tools. In de meeste gevallen heb je niet meer kosten dan de hosting van je blog en dan praten we over een paar tientjes per jaar.

Het kan ook helemaal gratis, bijvoorbeeld door je blogs op platformen van anderen te publiceren.

Bloggers krijgen vaker een baan aangeboden

Deze zag je misschien niet aankomen, maar bloggers krijgen ook vaker een baan aangeboden. Of je erop zit te wachten weet ik niet, maar het is wel zo :). Het is ook niet zo vreemd natuurlijk. Je laat via je blog zien ergens een expert in te zijn en daar is in allerlei vakgebieden een enorm tekort aan.

Een blogger kan ook goed omgaan met Google Analytics

Een beetje blogger is stiekem ook een cijfer nerd. Ok, niet allemaal misschien, maar er komt een moment dat je wilt weten hoeveel mensen je blog lezen, hoe lang ze op je blog blijven en welke andere pagina’s er worden bekeken. Dit soort data vind je allemaal terug in Google Analytics, dus als blogger krijg je daar bijna onherroepelijk mee te maken.

Door je blog wordt je beter in time management

Bloggen kost enorm veel tijd. Neem dit blog als voorbeeld. Met afstand het langste monserblog ooit door mij geschreven. Al met al zit hier zo’n 6 tot 8 uur werk in en dan heb ik het alleen maar over het maken van de content. Dit moet je dan ook goed plannen, anders kom je in de problemen qua time management.

Volgende week even geen monsterblog, maar een normale. Akkoord?

Door een blog krijg je vaker waardevolle feedback

We zijn allemaal mensen  en soms kan er wel eens een foutje in je blog sluipen. Dan is het fijn dat lezers feedback geven en je helpen om een nog betere expert te worden.

De enige vorm van feedback waar ik minder blij van wordt is die van de taal puristen. Sorry, ik ben niet perfect in Nederlands ;).

Bloggen kan een stress verlagend effect hebben

Door te bloggen gaat hetgeen wat in je hoofd zit uit je systeem. Je kunt het na het schrijven loslaten en verder met het volgende op je to do lijst. Doordat het uit je hoofd gaat kan bloggen ook een heerlijk stress verlagend effect sorteren.

Via een blog kun jij je eigen diensten promoten

Dit is natuurlijk een open deur, maar via een blog kun je prima reclame maken voor je eigen online marketing diensten 😉 of andere diensten. Doe dit op een leuke en speelse manier en voordat je het weet zit je mailbox vol met aanvragen.

Als blogger bespaar je geld

Een blog schrijven kost best veel tijd. Als je elke week een blog schrijft gaat het hard. Heel simpel gezegd kun je in de tijd dat je lekker gratis aan het bloggen bent geen geld uitgeven. Een van de vele voordelen van bloggen ;).

Als blogger ben je interessant voor boek uitgevers

Boek uitgevers houden van bloggers

Als expert blogger word je steeds interessanter voor boek uitgevers. Er verschijnen dan ook regelmatig boeken van bloggers op de markt. Bij mij is het ook zo gegaan. Waar ik mijn eerste boek Succes met e-commerce nog zelf uit heb gegeven, is mijn tweede boek Handboek SEA gepubliceerd bij de grote uitgever Van Duuren.

Via jouw blog kun je een e-mail lijst bouwen

In een blog kun je vele triggers inbouwen om mensen zicht te laten inschrijven voor je e-mail lijst. Dit is uiteindelijk een van de meest waardevolle strategieën om nieuwe klanten aan te trekken.

Als blogger kun je letterlijk overal werken

Ook een open deur natuurlijk, maar als blogger heb je niet veel meer nodig dan een laptop en een goed werkende internet verbinding. Je bent vrij om te gaan en staan waar je wilt. Je kunt letterlijk overal werken als blogger en hoeft totaal niet locatie afhankelijk te zijn.

Bloggen is goed voor je zelfvertrouwen

Jij bent een echt leesheld! Je bent namelijk aangekomen bij reden nummer 52 om te blijven bloggen. Wauw, jij hebt je al door ruim 3800 woorden heen geworsteld. Nou ja, of je bent direct helemaal naar beneden gescrold om de conclusie te lezen. Die is er niet. Wat ik wel heb, is de laatste reden waarom bloggen zo goed is.

Bloggen werkt goed voor je zelfvertrouwen. Als jij in staat bent om jouw kennis te verwerken in een blog, kan dat een heerlijk gevoel geven en je zelfvertrouwen daarmee te boosten.

Heb jij ondanks deze 52 redenen om te blijven bloggen nog meer ideeën? Laat het me weten via de reacties hieronder :).

Over de schrijver
Marc de Groot begon eind jaren '90 zijn avontuur in de wondere wereld van online marketing. Marc is eigenaar van DGOC Online Marketing en actief als online strateeg en "het gezicht van". Daarnaast is Marc sinds 2019 docent e-commerce aan de Fontys Hogeschool in Eindhoven.
Reactie plaatsen

Wij houden van cookies