Google Tag Manager training volgen?
arrow_drop_up arrow_drop_down

Google Tag Manager training

Online LIVE lessen in een kleine groep met persoonlijke aandacht

Google Ads trainer Stefan Katalanc

Google Tag Manager trainer Michael ten Pas

De meest uitgebreide Google Tag Manager training van Nederland die je volledig online kunt volgen is er!


Online lessen volgen in een kleine groep die wekelijks LIVE gegeven worden via Zoom. Je zit virtueel met elkaar in de klas en leert elkaar ook echt kennen.


Al vele jaren staat Michael ten Pas voor groepen en werkt hij in de praktijk als online marketing strateeg. Nu is het moment om ook de digitale klaslokalen te vullen en de Google Tag Manager training locatie onafhankelijk te maken.


Lees hieronder verder :).

2 lesavonden met intensieve en hands-on begeleiding

In deze bijzondere tijd is het belangrijker dan ooit om jezelf te blijven ontwikkelen. Of het nu is voor een (toekomstige) baan als online marketeer of om je eigen bedrijf sterker te maken, juist nu moet je in jezelf blijven investeren.


Dit is een niet zomaar weer een online cursus met video's die je kunt volgen. Nee, dit is een complete Google Tag Manager training van 2 avonden intensief online les krijgen, waardoor jij straks jouw doelen gaat behalen.


  • Behaal je online doelen op korte termijn;
  • Word de Google Tag Manager specialist van jouw bedrijf;
  • Creëer meer waarde door het gedrag van bezoekers beter te meten;
  • Leer vanuit huis, maar toch samen met een groep gelijkgestemden;
  • Sluit de training af met een bewijs van deelname certificaat.


Stardatum in overleg: open inschrijving


Ervaringen van studenten van Michael

"Michael weet als geen ander hoe hij Google Analytics zo inricht dat bedrijfsresultaten inzichtelijk worden en toegeschreven kunnen worden aan gebruikersdata. Zijn uitgebreide kennis van Google Tag Manager en zijn strategisch inzicht stellen hem in staat om structuur aan te brengen in iedere digitale omgeving om zo optimale resultaten te behalen."

Bastiaan Dekker

"Ik heb de Google Tag Manager training bij Michael gevolgd. Michael legt op een heldere en duidelijke manier uit wat je met GTM kan, hoe je het implementeert en vooral ook, wat je met deze data kan.

Daarnaast heb ik voldoende handvatten om nu zelf aan de slag te gaan. Ik kan deze training van harte aanbevelen!"

Manon Heitkamp

Dit kun je tijdens de Google Tag Manager training verwachten

Les 1: Google Tag Manager basics

Tijdens deze eerste avond maken wij kennis met elkaar, bespreken we het volledige programma en gaan we direct aan de slag met de basics van Google Tag Manager. We beginnen met wat een tag manager nou wel en niet is. We zetten vervolgens een de basis van een Google Tag Manager setup op inclusief Google Analytics koppeling. Tot slot meten we samen onze eerste events. 


  • Google Tag Manager introductie
  • Accounts en containers
  • Implementatie van Google Tag Manager
  • Gebruikers en rechten
  • Google Tag Manager interface en terminologie
  • Google Analytics koppelen
  • Testen en debuggen
  • Workspaces, versions, publiceren
  • Uitgaande links meten
  • Verzonden contactformulieren meten

Les 2: Google Tag Manager advanced

Tijdens deze tweede avond gaan we een stap verder met Google Tag Manager. Zo laat ik zien hoe we marketingkanalen als Google Ads en Facebook Advertising in Google Tag Manager kunnen instellen. Ook introduceer ik de dataLayer, een zeer belangrijk onderdeel van Google Tag Manager. Tot slot staan we kort stil bij de mogelijkheden voor e-commerce tracking, voor het succesvol meten van bezoekersgedrag in uw webshop. 


  • Facebook Ads implementatie
  • Google Ads implementatie
  • YouTube media interacties meten
  • 'Virtuele paginaweergaves' meten
  • dataLayer uitgelegd
  • Custom events gebruiken
  • Custom variabelen gebruiken
  • Google Analytics setting gebruiken
  • E-commerce tracking introductie
  • Slotwoord

Meld je nu aan

Door de enorme toegenomen vraag naar online lessen verwachten wij dat deze editie extra snel vol zal zitten. Meld je nu aan en verzeker jezelf van een plek bij deze Google Tag Manager training.

Praktische informatie over de Google Tag Manager training

De Google Tag Manager training start op verschillende momenten in het jaar. De eerstvolgende editie start op woensdag 22 april 2020. Verder zijn de volgende zaken van belang om te weten:


- De lessen starten altijd om 18:30 uur en duren tot ongeveer 21:00 uur;

- De lessen worden aangeboden via Zoom, waar wij elkaar ook kunnen zien en horen;

- Je hoeft zelf geen speciale software te installeren, maar krijgt voor elke les een uitnodiging;

- Alle presentatie sheets worden ook achteraf gedeeld met je;


De volledige planning voor de editie voorjaar/ zomer 2020 ziet er als volgt uit:


-Les 1 Google Tag Manager basics

-Les 2 Google Tag Manager advanced


Voor wie is deze training bedoeld?


Deze training is ideaal voor (online) marketeers die aan de slag willen gaan met Google Tag Manager voor hun organisatie of eigen bedrijf. Het is van toegevoegde waarde als je voorafgaand aan deze training al een lopend Google Analytics account en een Google Tag Manager account hebt waarop je kunt inloggen, zodat je het geleerde direct in de praktijk kunt brengen.

Google Ads training
€ 697,-
€ 347,-

Google Tag Manager training

Dit is een absolute no-brainer als je bedenkt dat vergelijkbare trainingen tussen de € 500,- en € 1000,- kosten.


Alleen omdat dit de eerste online editie is van deze training vragen wij  slechts een investering van € 347,-.


Waar wacht je nog op?!

"Ik heb de Google Tag Manager training bij Michael gevolgd. Michael legt op een heldere en duidelijke manier uit wat je met GTM kan, hoe je het implementeert en vooral ook, wat je met deze data kan.

Daarnaast heb ik voldoende handvatten om nu zelf aan de slag te gaan. Ik kan deze training van harte aanbevelen!" 

Manon Heitkamp

"Michael weet als geen ander hoe hij Google Analytics zo inricht dat bedrijfsresultaten inzichtelijk worden en toegeschreven kunnen worden aan gebruikersdata. Zijn uitgebreide kennis van Google Tag Manager en zijn strategisch inzicht stellen hem in staat om structuur aan te brengen in iedere digitale omgeving om zo optimale resultaten te behalen."

Bastiaan Dekker

Nog vragen of wil je meer informatie?

Wij houden van cookies