Haal meer uit je leven met Leroy Naarden en wordt jouw beste ik
arrow_drop_up arrow_drop_down
23 januari 2019 

Haal meer uit je leven met Leroy Naarden

Met zijn nieuwe boek “Haal meer uit je leven” maakt Leroy een frisse start in zijn reis als ondernemer. In zijn boek heeft Leroy het over tal van zaken die je leven beïnvloeden. Een greep uit de onderwerpen: stress managen, doelen stellen en behalen, je lichaam onderhouden, een levensvisie maken, je emoties herkennen en erkennen – negatief en positief.

Regelmatig neemt Marc de Groot interviews af met andere online marketing experts, succesvolle ondernemers en andere mensen uit de e-commerce sector. Deze interviews zijn te beluisteren via de Marc Onderneemt Audio en in samenvatting na te lezen via dit blog. Natuurlijk kun je ook naar de video kijken! Vandaag gaat Marc in gesprek met Leroy Naarden.

Wie is Leroy Naarden?

Ik heb een fitnesscentrum in Roosendaal, Crossfit Zuid. Dit ben ik samen met twee compagnons gestart in 2012. Dit was de start van mijn eerste serieuze onderneming. Hierin heb ik enorm veel persoonlijke groei meegemaakt. Vanuit het geven van training ben ik ontwikkeld naar het fysiek coachen van mensen. Nu coach ik mensen om meer uit hun leven te halen. Zowel fysiek als ook mentaal.

Hoe is de lancering van Haal meer uit je leven gegaan?

Ik schreef het boek omdat ik merkte dat bij veel mensen die met een probleem rondom hun lichaam kwamen dat dit vaak te maken had met iets anders in hun leven. In het boek heb ik vanuit mijn ervaring als coach de context toegelicht en vervolgens ook mijn methodes in gedeeld.

Ben je coach of spreker?

Ik ben een sprekende coach. Ik vind spreken heel erg leuk om te doen, al van kleins of aan. Ik heb dan ook enige tijd besteed aan het mijzelf profileren als spreker. Als ik dan spreek wil ik de mensen wel iets mee geven waar mensen ook iets aan hebben. Als ik ergens wordt ingehuurd om te spreken besteed ik slechts een klein deel van de tijd aan het schetsen van de context en de rest van de tijd zou je een groepscoaching kunnen noemen. De rest is een dialoog.

Wat is de zin van het leven?

Daar zijn verschillende antwoorden op mogelijk. Mijn eerste antwoord is een wedervraag: Waarom wil je dat weten? Waarom is die vraag belangrijk voor je? Die vraag impliceert dat er een antwoord is en ik zie het antwoord niet. Het enige antwoord dat ik hierop kan geven is dat het leven geen zin heeft, het leven geeft je zin. Dat doet iedereen op zijn of haar eigen manier. We worden allemaal bewust of onbewust naar iets toe gedreven dat ons zin geeft.

Welke uitdagingen kom je het meeste tegen?

Mensen lopen vaak vast op een gebied dat voor hen belangrijk is. Mensen ervaren de wereld waarin zij leven op een bepaalde manier en lopen daarin vast. Wanneer mensen de rust in hun hoofd kwijt zijn kom ik erbij als coach om er voor te zorgen dat ze weer rust in hun hoofd krijgen.  Ik heb gewerkt met scholieren tot aan miljonairs. Neem geld als voorbeeld. Geld geeft een gevoel van zekerheid. Als ik met scholieren in gesprek ga over geld blijkt het altijd neer te komen op zekerheid. Maar wanneer ik met iemand spreek die meer dan een miljoen op zijn bankrekening heeft staan heeft ook die persoon het gevoel dat er meer geld moet komen want anders gaat het mis. Ze voelen dus beide hetzelfde ongeacht wat er op de rekening staat. Het gevoel van zekerheid wordt gekoppeld aan het bedrag dat op de rekening staat. Zodra je die associatie maakt zul je er altijd last van blijven hebben.

Hoe ziet de verbinding met je diepere intelligentie eruit?

Wat ik ermee bedoel is het volgende: we hebben de realiteit en onze ervaring van de realiteit. De realiteit is alles wat met de fysieke wereld te maken heeft. Onze ervaring is gebaseerd op hoe wij denken over de wereld. Dat laatste is bij iedereen anders en dat maakt het per definitie niet echt. We denken niet hetzelfde. Als onze gedachten echt zouden zijn dan zouden we allemaal hetzelfde denken. Waar die gedachten vandaan komen weten we niet. Het mooie hieraan is dat je je gedachten dus zelf creëert. Het gene wat we allemaal met elkaar gemeen hebben is dat het grootste gedeelte niks is. De realiteit waarin wij leven is relatief. Iets bestaat bij de gratie van iets anders. Natuurkundigen hebben uitgerekend dat in één kubieke vierkante centimeter lege ruimte meer energie zit dan in de totale massa van de fysieke wereld van het universum zoals wij dit kennen.

Hoe kunnen mensen meer in het nu gaan leven?

Het is een eenvoudig antwoord maar de uitvoering is lastig. De truc is dat je niks moet doen. Op het moment dat je het idee hebt dat je iets moet doen dan ben je al uit het moment. Neem het voorbeeld flow. Flow is het moment waarop jij besef van tijd en ruimte verliest, je leeft dan in het nu. Het enige wat je daarvoor hoeft te doen is je volledige aandacht richten op wat er op dat moment is. Je bent in het nu op het moment dat je niet aan het denken bent. Er zijn dan nog wel gedachten maar je bent niet aan het denken over die gedachten.

Hoe ziet jouw marketing apparaat eruit?

Mijn valkuil is consistentie. Consistentie in marketing is heel belangrijk. Momenteel hou ik het heel laagdrempelig voor mezelf. Ik schrijf iedere week een klein blog, een quote en probeer iedere week een video te maken. Dat is de backbone van mijn marketing. Alleen al door dit consequent te doen stijgen mijn aanvragen.

Is een online coaching programma genoeg?

De programma’s die ik nu doe, doe ik live. Het is geen stappenplan dat je doorloopt. Het zijn coaching sessies waarbij de deelnemers bespreken wat voor hen relevant is. Het liefst doe ik dit met meerdere mensen tegelijk omdat je dan heel veel verschillende verhalen bij elkaar krijgt waarbij je zult zien dat de essentie bij bijna iedereen hetzelfde is.

Wat zou je doen met 1.000 pingpongballen?

Ik zou ze aan mijn oudste dochter geven. Zij is helemaal gek van knutselen en zou daar iets van maken wat ik nooit zou kunnen bedenken.

Wil jij alle antwoorden van Leroy weten en het hele verhaal horen? Abonneer je dan op de podcast om naar dit interview te luisteren en mis geen aflevering meer.

Of ben je op zoek naar iemand die voor jou de Sociale media marketing uit handen kan nemen? Neem dan een kijkje bij onze Sociale media marketing diensten.

Over de schrijver
Reactie plaatsen

Wij houden van cookies