Vers van de pers! Handboek Online Marketing 7 (HOM7) is net verschenen. Auteur Patrick Petersen heeft dit langstlopende online marketing boek volledig herschreven en toekomst proof gemaakt.
Zelf had ik de eer om een mooie case voor het boek aan te mogen leveren om daarmee hoofdstuk 10 over zoekmachinemarketing af te sluiten. Wil je weten waar de case over gaat? Koop dan het boek 🙂.
In deze editie van het boek is er nieuw docentenmateriaal beschikbaar, naast de 3500+ digitale bijlagen en 1500 Pinterest modellen en infographics. Bovendien kent deze langlopende editie bijdragen van de beste onderzoekers en experts uit Nederland en BelgiĂ«.Â
Het voorwoord is verzorgd door Prof. dr. Henry Robben van de Nyenrode Business Universiteit.
Voor wie is Handboek Online Marketing 7?
Handboek Online Marketing 7 is geschikt voor zowel beginners als experts. Studenten, docenten, praktiserend marketeers en marcom professionals. Ook is het boek zeer geschikt als leidraad bij de transitie van offline naar online.
Hoe gebruik ik het online marketing boek?
Zelf gebruik ik het boek als naslagwerk, bronmateriaal en zet ik het in bij de e-marketing lessen op de Fontys Hogeschool.
25 aanpassingen in het Handboek Online Marketing 7
- Door de “meuk” aan teksten, overlappingen en vele bijzinnen door de ruim 20+ updates, is deel 7 compacter gemaakt en herschreven.
- Totaal herzien met nieuwe onderzoeken, cijfers en verdieping op diverse gebieden.
- Een nieuwe boek opmaak met betere lijning per spread.
- Een ander lettertype en betere bladzijde-verdeling (bladspiegel), minder opsommingen en meer definities in de context geplaatst.
- Facebook shops maken, TikTok, mixed reality, social search, succes met zoekmachine-advertenties…
- Een heldere structuur met leerdoelen, oefeningen, voorbeelden en duidelijke verbindingen tussen onderdelen van de strategie, de operationele marketingmix, de moderne middelen, doelen-KPI's en evaluatie.
- Alles is origineel; overlappende delen zijn geschrapt en/of logisch samengevoegd.
- Een nieuw deel over communities binnen de social media marketing.
- TikTok, Snapchat, Instagram, Facebook, LinkedIn stories.
- Een strakke ontwerpstijl van de marketingmodellen.
- Een uitgebreid hoofdstuk over conversie en growth hacking.
- Corona proof en geschikt om crossmediaal te leren, lezen en gebruiken.
- Stappenplan voor het aanmaken van social media advertenties.
- De theorie naar de praktijk vertaald op basis van veel inspiratie.
- Zeer fraaie visuals, zoals nieuwe marketing modellen en schema's.
- Video-tutorials, webinars en meer digitale extra's die van het lezen en leren een crossmediale beleving maken.
- Compacter geschreven en beter scanbaar.
- QR-codes om met de smartphone direct naar de betreffende digitale bijlage te gaan.
- Definities in de tekst en essentiële definities in herkenbare kaders.
- Nieuwe oefeningen (per hoofdstuk).
- Hoe zet je stories in?
- Een stappenplan voor social media advertising.
- De boekstructuur (hoofdstukindelingen) is gelijk aan de vorige edities voor makkelijke inpassing..
- Nieuw docentmateriaal en een uitgebreid Pinterest-account met ruim 1500 visuele bijlagen, zoals infographics en modellen uit het boek.
- In het boek: Philips, Tesla, Frankwatching, TEDx, LinkedIn Benelux, Nieuws.Social, Port of Rotterdam, Ford, V&D, Coolblue, LEGO, Red Bull, Nike, Adidas, Rijkswaterstaat, Rijksoverheid.nl…
Meer weten over Patrick Petersen
In het recente verleden (2016) mocht ik Patrick als eens interviewen in de online marketing podcast. Daarnaast is Patrick ook gastdocent bij onze online marketing leergang (bekijk de link voor actuele data).