Webwinkel omzet verhogen op de korte en lange termijn

DGOCblog webwinkel omzet verhogen op de korte en lange termijn

Om de omzet van je webwinkel te verhogen kun je verschillende technieken toepassen. Technieken voor de korte termijn, en technieken voor de lange termijn. Welke technieken worden hier bedoeld? En welke technieken vallen onder de lange termijn aanpak en welke technieken vallen onder de korte termijn aanpak? In dit artikel lees je meer en je kunt natuurlijk ook naar de video kijken! Video: https://youtu.be/bUoMtbM8JnM Webshop omzet verhogen met Zoekmachine Marketing Zoals je misschien weet, bestaat zoekmachine marketing uit twee belangrijke elementen; SEA en SEO. Wat is SEA? SEA staat voor ‘Search Engine Advertising’. Wanneer je SEA toepast, dan adverteer je binnen

#deletefacebook

DGOC blog #DeleteFacebook

#deletefacebook is het gesprek van de dag. Je kunt er niet om heen. Steeds meer negatieve berichten over Facebook steken de kop op. Dit heeft veel te maken met de privacy wetgeving waardoor mensen bewuster zijn geworden. Jarenlang hebben mensen blind op ‘ja’ geklikt of het vinkje gezet bij de gebruikersvoorwaarden. Facebook is hier een van de vele voorbeelden van, maar wel direct de meest zwaarwegende. Aan de andere kant is het ontzettend trend gevoelig. Wanneer je Facebook delete betekent het dat je niet meer mee doet. Het blijkt dat er toch een heel aantal mensen die al langer overweegt om

E-mailmarketing voor webwinkels: doen of niet doen?

DGOCblog E-mailmarketing voor webwinkels: de vraagstukken

E-mailmarketing voor webwinkels is al jaren een hot topic. De ene webwinkel zweert bij deze online marketing tool en haalt daar wel tot  1/3 van zijn omzet uit en voor de andere webwinkel is het een activiteit die “erbij hangt”. Hoe kan het toch zo zijn dat de verschillen zo groot zijn? E-mailmarketing voor webwinkels: de vraagstukken In dit artikel zal ik enkele van de veel voorkomende vraagstukken behandelen en duidelijk maken waarom e-mailmarketing voor de ene webwinkel onmisbaar is en voor de andere webwinkel te missen is als kiespijn. E-mailmarketing als tool voor herhalingsaankopen E-mailmarketing als tool voor herhalingsaankopen

Winst maken met Google AdWords voor jouw webwinkel

Winst maken met Google AdWords

Winst maken met Google AdWords voor jouw webwinkel, hoe pak je dit aan? Een antwoord op deze vraag gaan we in dit artikel niet formuleren, maar we gaan wel de juiste handvatten geven. In 2017 is er nogal wat veranderd. Om te beginnen heeft de interface van Google AdWords een enorme facelift gekregen en er zijn ook andere grote wijzigingen geweest waar we ons nu even niet op focussen. Wij gaan het hebben over: “hoe kun je nu winst maken met de inzet van Google AdWords?”. Er zijn heel veel webwinkels en heel veel partijen die Google AdWords inzetten. Hierdoor is

De 5 meest gebruikte vormen van online video marketing

Er zijn verschillende soorten video’s waar je aan kan denken bij video’s voor je bedrijf. Elke soort video kent zijn eigen doel. In tegenstelling tot nog niet zo lang geleden. Toen zag je wel eens op een site “de klassieke bedrijfsvideo”. Zo noem ik ‘m nu tenminste. De eerste klassieke vorm van online video marketing. Typische videoshots die dan vaak gemaakt werden waren: shot van de voorgevel van een pand, enkele producten, eventueel een shot van de eigenaar en soms wat tekst in beeld. Muziekje eronder. Klaar. Dat was het dan. Kon je weer een paar jaar vooruit met die ene

Vergeet je eigen website niet

DGOCblog vergeet eigen website niet

Het komt ontzettend vaak voor. Er zijn altijd wel honderden redenen om niet aan je eigen website te werken. Ik wil een lans breken over hoe belangrijk dat is en waar dat bij ons in de afgelopen week naar voren kwam. Ik heb de afgelopen weken veel SEO werkzaamheden gedaan, rapportages gemaakt, zoekwoord onderzoeken gedaan enzovoorts. Op gegeven moment komt dan toch het kriebeltje en ga je een keer tijd maken voor je eigen website. We publiceren continu content maar hebben qua optimalisatie al een tijdje niet veel gedaan op DGOC.nl. Zit dat nog wel goed? Dan gaat er een beerput

Consumentenbond wil punten scoren

Consumentenbond wil punten scoren

Afgelopen week vond ik een artikel van de Consumentenbond en daar wil ik graag iets over kwijt. Ik ben niet per se voor of tegen de Consumentenbond. Ze doen een heleboel goede dingen. Maar zo af en toe publiceren ze iets over een onderwerp waarover ik zelf verstand heb. Dan denk je ook aan de andere kant van het verhaal…. Het gaat over het artikel van begin november: Bedrijven delen ongevraagd klant gegevens met Facebook. Ja, natuurlijk delen bedrijven klant gegevens met Facebook! Hoe denk je anders dat we remarketing kunnen uitvoeren? Hoe we mensen opnieuw moeten targeten en relevante advertenties

Advertentieplanning binnen Google AdWords

DGOCblog #131 Advertentieplanning binnen Google AdWords

Van veel partijen mag ik de Google AdWords campagnes bekijken en beheren en daarbij is mij opgevallen dat er nog steeds enorm veel partijen zijn die advertentieplanning niet inzetten. De meest ingewikkelde dingen zijn ingesteld, maar een basis optimalisatie zoals advertentieplanning nog niet… Wat is advertentieplanning? Door advertentieplanning in te zetten ben je in staat om je advertenties op bepaalde dagen of tijden wel of juist niet te laten weergeven. Stel dat jij hebt geanalyseerd dat je klanten nooit kopen tussen 12 uur ’s avonds en 6 uur ’s morgens. De kans is best groot dat je in die tijdspanne

Online marketing is ook offline belangrijk

DGOCblog Online Marketing is ook offline belangrijk

Wij hebben net de regionale vakbeurs achter de rug, de Maasvallei Expo in Venray. Het is belangrijk dat je je bedrijf regionaal presenteert aan bezoekers die ook ondernemingen hebben waarvoor jij wellicht iets zou kunnen betekenen. Natuurlijk bedienen wij vanuit Venlo klanten door het hele land en België. Lokaal zijn we echter nog niet zo bekend als we zouden willen. Het is verstandig om je als online marketing bureau ook wel eens offline te laten zien. Dat klink misschien tegenstrijdig, want alle taken zijn immers enkel online. Het stukje offline laten we wel eens liggen. Toch vind ik het belangrijk

Waarom podcasten?

DGOC blog Waarom podcasten

Ongeveer anderhalf tot twee jaar geleden ben ik verslingerd geraakt aan het maken van podcasts. De reden hiervoor was dat ik mijn content op een andere manier met de wereld wilde delen. Voor mij was podcasten een van de meest natuurlijke manieren om content te maken en delen. Een podcast kun je op zo veel verschillende manieren maken. Ik kan ze overal opnemen, bijvoorbeeld wanneer ik te vroeg ben voor een afspraak. Dan besteed ik de tijd nuttig besteden door een podcast op te nemen. Het is tevens een gemakkelijke manier om content te delen. Verder kan ik met podcasten

Wat wil mijn klant nu echt?

DGOC blog Wat wil mijn klant

Heb jij jezelf die vraag wel eens gesteld? Sinds 2000 heb ik met meerdere klanten gewerkt, personeel op kantoor gehad, op locatie gewerkt, trainingen en les gegeven, coaching gedaan en nog veel meer. Kortom, inmiddels heb ik het een en ander meegemaakt, fouten gemaakt en dingen goed gedaan. Genoeg ervaringen om met jullie te delen. Wat wil mijn klant nu echt? De eerste stap is bewustwording. Als ik kijk naar onze online marketing klanten is het een logische vraag om te blijven stellen. Als jij als dienstverlener je klanten niet goed vooruit helpt hebben zij geen reden om bij jou

Van plan naar planning

Van plan naar planning

  In dit blog wil ik jullie meenemen in de strategische wijzigingen in de manier waarop we voor onze klanten zijn gaan werken. Ik denk dat het voor velen van jullie nuttig zal zijn om op deze manier te gaan werken. Hoe klein of groot je organisatie ook is… Wat wij heel vaak deden is het maken van jaarplannen. Dat ging dan als volgt. Een nieuwe klant begint bij ons. Voor zo’n klant maak je in de eerste maand een online marketing plan, met alle facetten die erbij horen. Daar zit een jaarplanning aan vast, met tussentijdse doelen en een

Online Marketing in de horeca

Online Marketing in de Horeca

Vandaag staan we even stil bij online marketing in de horeca. Hier liggen enorm veel kansen en deze worden vaak niet ingevuld. Dat is natuurlijk hartstikke zonde. Deals sites domineren in de horeca als online marketeer Dit is een thema waar ik al een tijd over nadenk, zeker een jaar of twee inmiddels. Bij veel horecabedrijven zien we dat de dagen waarop de bezettingsgraad normaal gezien vrij laag is, deze gaten veelvuldig worden opgevuld met kopers van allerlei grootse kortingsacties. Denk hierbij aan vouchers zoals die van Groupon, Wowdeal en Social Deal. Het is natuurlijk fijn dat de horeca gelegenheden

Sociale platformen klonen elkaar

Sociale platformen klonen elkaar

Sociale platformen klonen elkaar steeds meer. Instagram Stories is een kopie van Snapchat, Facebook Live maakte Meerkat en Periscope overbodig en ook Twitter deed een poging met Twitter Live. Hebben de sociale platformen steeds meer moeite om zichzelf te onderscheiden? Of nemen ze simpelweg succesvolle features over van elkaar in de hoop om zelf te groeien? In dit artikel belichten we de unieke eigenschappen van de verschillende kanalen. Wat moet je binnen jouw sociale media marketing strategie doen en laten? De sociale platformen op een rij We kiezen ervoor om in dit artikel de vijf meest gebruikte platformen in Nederland te behandelen.

Waarom er zo veel kadobonnen zijn

Waarom er zo veel kadobonnen zijn

Heb je er wel eens bij stil gestaan hoe veel verschillende soorten kadobonnen er zijn? Wellicht heb je er zelf ook wel weer eentje mogen ontvangen afgelopen december tijdens de feestdagen. Kadobonnen zijn eigenlijk een kado waarmee je zegt “weet je, ik ken je niet zo goed, maar hiermee kun je vast wel iets leuks vinden”. Tientallen kadobonnen online en offline Natuurlijk gaat dit artikel verder niet over wat mijn persoonlijke mening is rondom kadobonnen, maar draait het vooral om online marketing in relatie tot kadobonnen. Ik heb daar wat je zou kunnen noemen “een stukje ervaring” in. Voordat ik

De online marketeer bestaat niet meer

De Online Marketeer bestaat niet meer

Heel veel organisaties zijn vandaag de dag op zoek naar een online marketeer. Voor deze bedrijven heb ik schokkend nieuws. De online marketeer bestaat niet meer. Sterker nog, hij is afgelopen jaar definitief verdwenen. Ook voor mezelf is dit een enorme schok, want eind jaren negentig begon mijn carrière als online marketeer. Al wist ik toen nog niet dat we het zo zouden gaan noemen. De online marketeer eind jaren negentig, begin tweeduizend We hebben het nu over een periode die al zo’n 15 jaar achter ons ligt. Niemand was nog bezig met Google AdWords of Facebook, want dat bestond

5 boeken die je verder helpen

5 boeken die je verder helpen

Ik lees graag boeken, veel boeken. Vooral non-fictie en als ik geen tijd heb om te lezen dan luister ik graag naar boeken. Ook in 2016 heb ik weer een aardige stapel boeken verslonden. Dit zijn heus niet allemaal boeken over online marketing, maar ook boeken over ondernemerschap, mindset of andere boeken met een raakvlak op het gebied van persoonlijke ontwikkeling. Dit zijn de 5 boeken die je echt moet lezen, gelezen moet hebben of zou moeten beluisteren. Niet kopen en in de kast zetten dus, maar echt iets mee doen! 1. Think and Grow Rich van Napoleon Hill Begin

Communiceren met je klanten

Communiceren met je klanten

Bij een groeiend bedrijf zoals dat van ons gaan heel veel dingen goed. We groeien in aantal projecten, in mensen, in omzet… en in meubilair ;). Maar zoals bij elk groeiend bedrijf gaat de groei met vallen en opstaan. Ook wij trekken hier regelmatig onze lessen uit. De les van vandaag gaat over communiceren met je klanten. Waarom zou ik communiceren met mijn klanten? In de eerste plaats denk je misschien dat je al voldoende communiceert met je klanten, maar in 9 van de 10 gevallen is dit simpelweg niet waar. Je doet je werk goed, levert je product of

Virtuele wachtruimtes bij webwinkels

Op tweede kerstdag was het dan zo ver, de online uitverkoop van Lush stond gepland! Wij houden thuis wel van een beetje zeep en aanverwante artikelen, dus na ontvangst van de nieuwsbrief op de dag zelf klikten wij snel door naar de website… alleen ging dat niet zo snel. Wij kwamen terecht in de wereld van virtuele wachtruimtes. Terwijl de shopper in mijn een hartverzakking kreeg ging direct het e-commerce/ online marketing hart sneller kloppen. Zowaar een webwinkel in Nederland die het voor elkaar heeft gekregen om het zo druk te laten worden dat een digitale wachtrij noodzakelijk werd om

Laat de AdWords advertentie-extensies niet links liggen

Advertentie-extensies in Handboek SEA

Een goed bewaard geheim van Google AdWords zijn de advertentie-extensies. Ze duiken ogenschijnlijk willekeurig op onder de advertentieteksten en je hebt geen invloed op welke extensie wanneer getoond wordt. Toch is de rol van deze uitbreidingen op de advertentieteksten enorm groot en heeft het veel invloed op het resultaat. Wat zijn advertentie-extensies? Advertentie-extensies zijn de toevoegingen die u bij advertenties ziet staan. Er zijn negen verschillende soorten extensies. Sommige extensies verdwijnen weer na een testperiode en regelmatig duikt een nieuwe extensievorm op. We nemen ze in dit hoofdstuk een voor een door. U kunt de advertentie-extensies in Google AdWords beheren onder

Instagram Stories, de eerste week

Midden in de zomervakantie komt Instagram met een gewaagde functie: Instagram Stories. Het is een nieuwe functie waarmee je momenten kunt delen die bewaard worden op je profiel en deze verdwijnen weer na 24 uur. Foto’s en video’s kunnen, net als bij Snapchat, bewaard worden in ‘’jouw verhaal’’. Deze is terug te vinden bovenaan op homepagina van Instagram. Wat valt ons op aan Instagram Stories? • De functionaliteit van lijkt enorm veel op die van Snapchat; • Mark Zuckerberg wilde Snapchat ooit kopen maar dit mislukte, nu zien we een zeer gelijkwaardige functie op zijn Instagram platform; • Facebook heeft

Pokémon Go bekeken vanuit de online marketing bril

DGOC over Pokémon Go

Het aantal Pokémon Go spelers schiet vanuit het niets gigantisch omhoog, elke dagen komen er enorme hoeveelheden Pokémon trainers (zo worden spelers van het spel genoemd) bij. Afgelopen week werd in Nederland de App gelanceerd in de Play store van Google en de App Store van Apple. Inmiddels zijn er al ruim 2 miljoen spelers in Nederland. Dit blijkt uit onderzoek van Multiscope. Door de populariteit van het spel is laatste tijd de waarde van Nintendo enorm gestegen. Na de lancering van het nieuwe spel Pokémon GO zijn de aandelen flink omhoog geschoten (en inmiddels ook weer gedaald. In de jaren

Herinneringen op Snapchat

Snapchat Herinneringen

Deze week rolde Snapchat een nieuwe functie uit binnen de App die veel zal gaan veranderen voor gebruikers en vooral voor wat wij te zien gaan krijgen. De functie Herinneringen op Snapchat is nu een feit. Welke veranderingen verwachten wij te zien en wat voor effect heeft dit op het platform? Laten we beginnen met een uitleg van wat Herinneringen op Snapchat is en hoe het werkt.   Wat is Herinneringen op Snapchat? De nieuwe feature Herinneringen maakt het mogelijk om eerder door jou bewaarde Snaps of via Snapchat opgeslagen Snaps (ja, dat deden ze) opnieuw te publiceren. Zo kun je de

Probeert Facebook ons te misleiden?

‘’Dit bericht presteert beter dan 85% van alle andere berichten op je pagina’’ De laatste tijd worden paginabeheerders op Facebook steeds vaker geadviseerd om berichten te promoten. Door wie worden zij geadviseerd? Door Facebook uiteraard. Maar kloppen deze cijfers of probeert Facebook je te overtuigen om je bericht te promoten? Wij namen de proef op de som. Voor veel bedrijven is het een uitdaging om een groot bereik te creëren op Facebook. Hoe vergroot je het bereik voor je pagina en wat is relevant voor je volgers? Organisch bereik valt voor kleinere bedrijven vaak tegen en daarom is het verleidelijk

DGOC op The Next Web Europe 2016

The Next Web Europe 2016 vond eind mei plaats op het prachtige terrein van de Westergasfabriek in Amsterdam en bestond uit 2 dagen vol inspiratie, blije gezichten, energieke mensen en hier en daar een te groot ego. Marc en Ivo bezochten het evenement en delen hier hun belangrijkste inzichten. Hoewel The Next Web al aan zijn elfde editie begon, was het voor ons de eerste keer dat wij het evenement bezochten. Daar hebben wij bepaald geen spijt van gekregen. Het werden twee dagen vol topsprekers, bekende gezichten, zoals Jeroen van de Ven en Jelle Drijver, nieuwe gezichten en een hoop