Same day delivery, tegenwoordig de standaard of een USP?

Is same day delivery de toekomst?

Vandaag besteld, morgen in huis is bij de meeste Nederlandse webshops niet meer weg te denken. Same day delivery wordt echter ook steeds populairder en deze slogan wordt massaal gebruikt bij bedrijven die dit waar kunnen maken. De vraag is of dit tegenwoordig nog gezien moet worden als unique selling point. Is het niet meer dan normaal om je product op dezelfde dag nog te bezorgen? Bol.com & Coolblue Bol heeft het goed geregeld als grootste webshop van Nederland. Bij Bol heb je keuze uit tal van verschillende mogelijkheden als het om de bezorging gaat. Als je voor 14:00 besteld

Welke sociale media strategie hanteer jij?

Welke sociale media strategie hanteer jij?

Het opstellen en hanteren van een sociale media strategie is voor veel bedrijven een moeilijk thema dat men liever uit de weg gaat. Er zijn inmiddels zoveel kanalen, mogelijkheden en tools om het te gebruiken. Waar moet je in hemelsnaam beginnen en wat heb je eraan als ondernemer? Herken je dit plaatje? Je plant iedere week een bericht in op Facebook. Je reageert op een aantal reacties, maar merkt dat er relatief een ‘klein bereik’ en ‘weinig interactie’ aanwezig is bij jouw berichten. Vervolgens ga je jezelf steeds vaker afvragen of het nog wel zin heeft en wat de meerwaarde

Hét content marketing bureau voor jouw nieuwe strategie

DGOCblog content marketing

Waar moet je beginnen om een goed content marketing bureau te vinden? Een goede content marketing strategie opstellen is namelijk een thema waar elk bedrijf mee te maken heeft, zowel online als offline. De mens wordt dagelijks overspoeld met allerlei informatie met elk een ander doel. Is jouw doel zoveel mogelijk sales genereren? Of is het doel om meer merkbekendheid te vergaren ? Of juist om jouw doelgroep zo dicht mogelijk bij jou merk te betrekken? Dit content marketing bureau is jouw nieuwe rots in de branding In dit artikel wordt uitgelicht hoe jij het thema content marketing ‘online’ moet

Is Webwinkel Marketing anders dan Online Marketing?

DGOC blog marketing

Wat maakt webwinkel marketing anders dan online marketing? Deze vraag staat centraal in dit artikel. Om alvast een tipje van de sluier op te lichten, webwinkel marketing is in essentie een gespecialiseerde vorm van online marketing…  Webwinkel marketing VS online marketing De termen webwinkel marketing en online marketing worden in de praktijk door elkaar gebruikt. Dat is niet zo vreemd omdat er meer overeenkomsten zijn dan verschillen. Toen ik in 2014 begon met schrijven aan het boek Succes met e-commerce twijfelde ik dan ook enige tijd welke titel ik het boek zou gegeven. Zou ik Succes met e-commerce gebruiken

Amazon in Nederland, een kans of een bedreiging?

DGOCblog Amazon omarmen

Amazon in Nederland: Amazon.com is de grootste online retailer ter wereld. Dit is een feit waar niemand omheen kan en ze zullen alleen nog maar blijven groeien. Het succesvolle bedrijf is ooit in Seattle is opgericht door de nu rijkste man van de wereld, Jeff Bezos. Het begon als een onschuldige online boekenwinkel maar is uitgegroeid tot een wereldwijd imperium. Dit blog geeft informatie over Amazon in Nederland en hoe bedrijven hier het beste mee om kunnen gaan. Succes in Verenigde Staten Het succes in de VS heeft ondertussen zijn hoogtepunt ongeveer wel bereikt. Het bedrijf staat al jarenlang op

Wat is conversie optimalisatie? Het eenvoudige stappenplan

DGOCblog conversie optimalisatie

Conversie optimalisatie is een thema waar ieder bedrijf wel eens mee te maken heeft gehad. Maar heb jij wel alles geprobeerd? Of zit er nog ruimte in voor verbetering? In dit artikel licht ik een eenvoudig stappenplan uit waarmee je zelf al kunt beginnen. Maar voordat we dieper ingaan op het stappenplan. Wat is conversie optimalisatie precies voor jou? Of voor jouw organisatie? Wat is conversie optimalisatie? Conversie is voor mij een algemeen allesomvattend begrip voor bezoekers die een bepaalde actie uitvoeren. Deze actie kan zich uiten in het aanmelden voor een nieuwsbrief, aanvragen van een offerte, contactformulier van een website

Succesvol zaken doen in het buitenland? Denk aan landspecifieke content!

DGOCblog zaken doen in het buitenland

Het buitenland veroveren via het wereldwijde web… Het kan snel gaan, maar houd er wel rekening mee dat alles land- en in sommige gevallen zelfs regiogebonden aangeboden wordt.  Landspecifieke content zou wel eens het verschil kunnen maken! Waarom is landspecifieke content essentieel als je succesvol wilt zijn in het buitenland? Als je serieuze plannen hebt met je onderneming is de nationale markt al snel een te kleine afzetmarkt. Het loont zich dan om uit te breiden naar het buitenland. Let er echter wel op dat er veel verschil is tussen landen, zowel op cultureel gebied als ook op taalvlak en soms kan

Online Marketplaces zijn booming business, maar hoe ga je er mee om als verkoper?

DGOCblog Marketplaces zijn booming business

Online Marketplaces (Marktplaatsen) worden steeds groter in Europa, maar vooral ook in Nederland met Bol.com en Fonq als bekende voorbeelden. Marketplaces als Amazon en Ebay domineren bij onze Oosterburen, maar wist je bijvoorbeeld dat Cdiscount een zeer succesvol platform is in Frankrijk? Maar voor wie vormen de Online Marketplaces een bedreiging? Online Marketplaces zijn in feite een verkoopkanaal waar veel verschillende externe verkopers en kopers bij elkaar worden gebracht. Marketplaces brengen veel voordelen voor zowel de consument als de verkoper. De Marketplaces vormen daarentegen wel een bedreiging voor de fysieke winkels in onze mooie winkelstraten en het gebruik van zoekmachines

Waarom Academy for Ads een must is voor elke Online Marketeer

DGOCblog Academy for Ads

Academy for Ads: is Google Ads voor jou ook een puzzel van honderden kleine stukjes? Of is het compleet nieuw voor je en weet je niet waar je moet beginnen? Jij bent niet de enige die tegen deze problemen aan loopt. Gelukkig heeft Google, de grootste zoekmachine ter wereld, daar een oplossing voor bedacht. Wat is Academy for Ads? Academy for Ads is een reeks van gratis online cursussen van Google. Deze kunnen jou helpen om een echte SEA specialist te worden. Voor elke aparte cursus die je haalt krijg je een officieel certificaat die maar liefst een jaar geldig

Linkbuilding in 2019 – wat is de juiste strategie?

DGOCblog linkbuilding 2019

Aan de slag met linkbuilding in 2019? Linkbuilding is een onderwerp waar menig Marketeer hoofdpijn van kan krijgen. Linkbuilding kost tijd en het resultaat is onzeker. Hoe belangrijk wordt het nog in 2019? Linkbuilding in 2019: tips In dit artikel geven we linkbuilding tips, omdat het een belangrijk SEO onderdeel binnen de Online Marketing wereld is en zal blijven. Linkbuilding in SEO termen houdt letterlijk in dat er links worden gecreëerd op jouw eigen website en externe websites. Het doel hiervan is om jouw website populairder te maken en een hogere autoriteit op te bouwen, die Google vervolgens beloont met een

Webwinkel omzet verhogen op de korte en lange termijn

DGOCblog webwinkel omzet verhogen op de korte en lange termijn

Om de omzet van je webwinkel te verhogen kun je verschillende technieken toepassen. Technieken voor de korte termijn, en technieken voor de lange termijn. Welke technieken worden hier bedoeld? En welke technieken vallen onder de lange termijn aanpak en welke technieken vallen onder de korte termijn aanpak? In dit artikel lees je meer en je kunt natuurlijk ook naar de video kijken! Video: https://youtu.be/bUoMtbM8JnM Webshop omzet verhogen met Zoekmachine Marketing Zoals je misschien weet, bestaat zoekmachine marketing uit twee belangrijke elementen; SEA en SEO. Wat is SEA? SEA staat voor ‘Search Engine Advertising’. Wanneer je SEA toepast, dan adverteer je binnen

#deletefacebook

DGOC blog #DeleteFacebook

#deletefacebook is het gesprek van de dag. Je kunt er niet om heen. Steeds meer negatieve berichten over Facebook steken de kop op. Dit heeft veel te maken met de privacy wetgeving waardoor mensen bewuster zijn geworden. Jarenlang hebben mensen blind op ‘ja’ geklikt of het vinkje gezet bij de gebruikersvoorwaarden. Facebook is hier een van de vele voorbeelden van, maar wel direct de meest zwaarwegende. Aan de andere kant is het ontzettend trend gevoelig. Wanneer je Facebook delete betekent het dat je niet meer mee doet. Het blijkt dat er toch een heel aantal mensen die al langer overweegt om

E-mailmarketing voor webwinkels: doen of niet doen?

DGOCblog E-mailmarketing voor webwinkels: de vraagstukken

E-mailmarketing voor webwinkels is al jaren een hot topic. De ene webwinkel zweert bij deze online marketing tool en haalt daar wel tot  1/3 van zijn omzet uit en voor de andere webwinkel is het een activiteit die “erbij hangt”. Hoe kan het toch zo zijn dat de verschillen zo groot zijn? E-mailmarketing voor webwinkels: de vraagstukken In dit artikel zal ik enkele van de veel voorkomende vraagstukken behandelen en duidelijk maken waarom e-mailmarketing voor de ene webwinkel onmisbaar is en voor de andere webwinkel te missen is als kiespijn. E-mailmarketing als tool voor herhalingsaankopen E-mailmarketing als tool voor herhalingsaankopen

Winst maken met Google AdWords voor jouw webwinkel

Winst maken met Google AdWords

Winst maken met Google AdWords voor jouw webwinkel, hoe pak je dit aan? Een antwoord op deze vraag gaan we in dit artikel niet formuleren, maar we gaan wel de juiste handvatten geven. In 2017 is er nogal wat veranderd. Om te beginnen heeft de interface van Google AdWords een enorme facelift gekregen en er zijn ook andere grote wijzigingen geweest waar we ons nu even niet op focussen. Wij gaan het hebben over: “hoe kun je nu winst maken met de inzet van Google AdWords?”. Er zijn heel veel webwinkels en heel veel partijen die Google AdWords inzetten. Hierdoor is

De 5 meest gebruikte vormen van online video marketing

Er zijn verschillende soorten video’s waar je aan kan denken bij video’s voor je bedrijf. Elke soort video kent zijn eigen doel. In tegenstelling tot nog niet zo lang geleden. Toen zag je wel eens op een site “de klassieke bedrijfsvideo”. Zo noem ik ‘m nu tenminste. De eerste klassieke vorm van online video marketing. Typische videoshots die dan vaak gemaakt werden waren: shot van de voorgevel van een pand, enkele producten, eventueel een shot van de eigenaar en soms wat tekst in beeld. Muziekje eronder. Klaar. Dat was het dan. Kon je weer een paar jaar vooruit met die ene

Vergeet je eigen website niet

DGOCblog vergeet eigen website niet

Het komt ontzettend vaak voor. Er zijn altijd wel honderden redenen om niet aan je eigen website te werken. Ik wil een lans breken over hoe belangrijk dat is en waar dat bij ons in de afgelopen week naar voren kwam. Ik heb de afgelopen weken veel SEO werkzaamheden gedaan, rapportages gemaakt, zoekwoord onderzoeken gedaan enzovoorts. Op gegeven moment komt dan toch het kriebeltje en ga je een keer tijd maken voor je eigen website. We publiceren continu content maar hebben qua optimalisatie al een tijdje niet veel gedaan op DGOC.nl. Zit dat nog wel goed? Dan gaat er een beerput

Consumentenbond wil punten scoren

Consumentenbond wil punten scoren

Afgelopen week vond ik een artikel van de Consumentenbond en daar wil ik graag iets over kwijt. Ik ben niet per se voor of tegen de Consumentenbond. Ze doen een heleboel goede dingen. Maar zo af en toe publiceren ze iets over een onderwerp waarover ik zelf verstand heb. Dan denk je ook aan de andere kant van het verhaal…. Het gaat over het artikel van begin november: Bedrijven delen ongevraagd klant gegevens met Facebook. Ja, natuurlijk delen bedrijven klant gegevens met Facebook! Hoe denk je anders dat we remarketing kunnen uitvoeren? Hoe we mensen opnieuw moeten targeten en relevante advertenties

Advertentieplanning binnen Google AdWords

DGOCblog #131 Advertentieplanning binnen Google AdWords

Van veel partijen mag ik de Google AdWords campagnes bekijken en beheren en daarbij is mij opgevallen dat er nog steeds enorm veel partijen zijn die advertentieplanning niet inzetten. De meest ingewikkelde dingen zijn ingesteld, maar een basis optimalisatie zoals advertentieplanning nog niet… Wat is advertentieplanning? Door advertentieplanning in te zetten ben je in staat om je advertenties op bepaalde dagen of tijden wel of juist niet te laten weergeven. Stel dat jij hebt geanalyseerd dat je klanten nooit kopen tussen 12 uur ’s avonds en 6 uur ’s morgens. De kans is best groot dat je in die tijdspanne

Online marketing is ook offline belangrijk

DGOCblog Online Marketing is ook offline belangrijk

Wij hebben net de regionale vakbeurs achter de rug, de Maasvallei Expo in Venray. Het is belangrijk dat je je bedrijf regionaal presenteert aan bezoekers die ook ondernemingen hebben waarvoor jij wellicht iets zou kunnen betekenen. Natuurlijk bedienen wij vanuit Venlo klanten door het hele land en België. Lokaal zijn we echter nog niet zo bekend als we zouden willen. Het is verstandig om je als online marketing bureau ook wel eens offline te laten zien. Dat klink misschien tegenstrijdig, want alle taken zijn immers enkel online. Het stukje offline laten we wel eens liggen. Toch vind ik het belangrijk

Waarom podcasten?

DGOC blog Waarom podcasten

Ongeveer anderhalf tot twee jaar geleden ben ik verslingerd geraakt aan het maken van podcasts. De reden hiervoor was dat ik mijn content op een andere manier met de wereld wilde delen. Voor mij was podcasten een van de meest natuurlijke manieren om content te maken en delen. Een podcast kun je op zo veel verschillende manieren maken. Ik kan ze overal opnemen, bijvoorbeeld wanneer ik te vroeg ben voor een afspraak. Dan besteed ik de tijd nuttig besteden door een podcast op te nemen. Het is tevens een gemakkelijke manier om content te delen. Verder kan ik met podcasten

Wat wil mijn klant nu echt?

DGOC blog Wat wil mijn klant

Heb jij jezelf die vraag wel eens gesteld? Sinds 2000 heb ik met meerdere klanten gewerkt, personeel op kantoor gehad, op locatie gewerkt, trainingen en les gegeven, coaching gedaan en nog veel meer. Kortom, inmiddels heb ik het een en ander meegemaakt, fouten gemaakt en dingen goed gedaan. Genoeg ervaringen om met jullie te delen. Wat wil mijn klant nu echt? De eerste stap is bewustwording. Als ik kijk naar onze online marketing klanten is het een logische vraag om te blijven stellen. Als jij als dienstverlener je klanten niet goed vooruit helpt hebben zij geen reden om bij jou

Van plan naar planning

Van plan naar planning

  In dit blog wil ik jullie meenemen in de strategische wijzigingen in de manier waarop we voor onze klanten zijn gaan werken. Ik denk dat het voor velen van jullie nuttig zal zijn om op deze manier te gaan werken. Hoe klein of groot je organisatie ook is… Wat wij heel vaak deden is het maken van jaarplannen. Dat ging dan als volgt. Een nieuwe klant begint bij ons. Voor zo’n klant maak je in de eerste maand een online marketing plan, met alle facetten die erbij horen. Daar zit een jaarplanning aan vast, met tussentijdse doelen en een

Online Marketing in de horeca

Online Marketing in de Horeca

Vandaag staan we even stil bij online marketing in de horeca. Hier liggen enorm veel kansen en deze worden vaak niet ingevuld. Dat is natuurlijk hartstikke zonde. Deals sites domineren in de horeca als online marketeer Dit is een thema waar ik al een tijd over nadenk, zeker een jaar of twee inmiddels. Bij veel horecabedrijven zien we dat de dagen waarop de bezettingsgraad normaal gezien vrij laag is, deze gaten veelvuldig worden opgevuld met kopers van allerlei grootse kortingsacties. Denk hierbij aan vouchers zoals die van Groupon, Wowdeal en Social Deal. Het is natuurlijk fijn dat de horeca gelegenheden

Sociale platformen klonen elkaar

Sociale platformen klonen elkaar

Sociale platformen klonen elkaar steeds meer. Instagram Stories is een kopie van Snapchat, Facebook Live maakte Meerkat en Periscope overbodig en ook Twitter deed een poging met Twitter Live. Hebben de sociale platformen steeds meer moeite om zichzelf te onderscheiden? Of nemen ze simpelweg succesvolle features over van elkaar in de hoop om zelf te groeien? In dit artikel belichten we de unieke eigenschappen van de verschillende kanalen. Wat moet je binnen jouw sociale media marketing strategie doen en laten? De sociale platformen op een rij We kiezen ervoor om in dit artikel de vijf meest gebruikte platformen in Nederland te behandelen.

Waarom er zo veel kadobonnen zijn

Waarom er zo veel kadobonnen zijn

Heb je er wel eens bij stil gestaan hoe veel verschillende soorten kadobonnen er zijn? Wellicht heb je er zelf ook wel weer eentje mogen ontvangen afgelopen december tijdens de feestdagen. Kadobonnen zijn eigenlijk een kado waarmee je zegt “weet je, ik ken je niet zo goed, maar hiermee kun je vast wel iets leuks vinden”. Tientallen kadobonnen online en offline Natuurlijk gaat dit artikel verder niet over wat mijn persoonlijke mening is rondom kadobonnen, maar draait het vooral om online marketing in relatie tot kadobonnen. Ik heb daar wat je zou kunnen noemen “een stukje ervaring” in. Voordat ik