Waarom is contentmarketing belangrijk? | 7 argumenten om te starten
arrow_drop_up arrow_drop_down
Waarom is contentmarketing belangrijk?

Waarom is contentmarketing belangrijk?

Contentmarketing is een steeds belangrijker onderdeel van online marketing. In het artikel 'Wat doet contentmarketing voor je bedrijf?' bespraken wij al wat contentmarketing kan betekenen voor jouw bedrijf. Ben je er nog niet helemaal van overtuigd dat contentmarketing de investering in tijd (wanneer je het zelf doet) of geld (wanneer je het uitbesteed) waard is? Lees dan vooral onderstaande zeven argumenten om vandaag nog te starten met contentmarketing.

1. Er is altijd een vorm van contentmarketing die bij jouw bedrijf past

Content bestaat in allerlei vormen en maten. Om een paar voorbeelden te geven: socialmedia-berichten, blogs op je website, een kennisbank op je website, video's en whitepapers. Er is dus altijd wel een vorm die bij jou en jouw bedrijf past.

2. Je hoeft niet direct op alle kanalen actief te zijn

Het feit dat er zo veel mogelijk is op het gebied van contentmarketing, kan soms wat overweldigend zijn. Maar je hoeft niet per se gelijk op Facebook, Instagram, LinkedIn, je eigen website én op YouTube content aan te bieden. Doe onderzoek naar op welk kanaal jouw doelpubliek zit. Begin met dit kanaal en bouw pas uit als je dit kanaal 'stevig' hebt staan.

3. Door contentmarketing leer je je klant beter kennen

Voor een contentmarketing-strategie moet je jezelf écht inleven in jouw klanten. Het is super belangrijk om te weten wie jouw doelgroep is en waar deze doelgroep behoefte aan heeft. Bij goede contentmarketing praat je met jouw doelgroep, niet tegen jouw doelgroep. Dit doe je door vragen te stellen en open te staan voor feedback. Doordat je je klant beter leert kennen kun je jouw diensten/producten beter afstemmen op de behoeften van jouw publiek.

4. Contentmarketing draagt bij aan je SEO

Contentmarketing kan een grote bijdrage leveren aan de vindbaarheid van jouw website door zoekmachines. Veel zoekopdrachten in Google zijn informatievragen. Wanneer jij met jouw blog of artikel een antwoord kan geven op zo'n vraag, zal Google jouw content hoog in de zoekresultaten plaatsen. Dit betekent meer verkeer naar jouw website.

5. Contentmarketing zorgt voor naamsbekendheid en een top-of-mindpositie

Door regelmatig berichten te plaatsen op sociale media, of regelmatig nieuwe blogs te plaatsen op je website, zullen mensen vaker herinnerd worden aan jouw bedrijf. Dit zorgt voor meer naamsbekendheid en een 'top-of-mindpositie'. Dit betekent dat een potentiële klant, wanneer hij of zij behoefte heeft aan een product of dienst, eerder aan jouw bedrijf denkt.

6. Contentmarketing zorgt voor meer conversie

Bovendien kun je door goede contentmarketing potentiële klanten omzetten in daadwerkelijke klanten. Je bouwt namelijk een vertrouwensband op met jouw publiek en kunt hen overtuigen van jouw deskundigheid en/of de kwaliteit van jouw producten.

7. Contentmarketing is goed meetbaar

Tenslotte is contentmarketing goed meetbaar. Je kunt op social media heel goed het effect van jouw berichten zien in de vorm van likes, reacties en volgers. Ook het effect van contentmarketing op het aantal websitebezoekers en het aantal conversies is goed te meten. Je weet hierdoor al snel wat het effect van contentmarketing is, wat werkt en wat niet.

Meer weten over waarom contentmarketing belangrijk is?

Ben je overtuigd van het belang van contentmarketing en kun je hier wel wat hulp bij gebruiken? Of wil je juist meer weten over wat contentmarketing is en waarom dit belangrijk is voor jouw bedrijf? Neem dan vrijblijvend contact met ons op!

Meer lezen over contentmarketing?

Wil je meer weten over contentmarketing? Lees dan ook de artikelen 'Wat doet contentmarketing voor je bedrijf?' en 'Hoe werkt contentmarketing voor e-commerce?'.
Wij houden van cookies