Page content

Wat doet contentmarketing voor je bedrijf?

Wat doet contentmarketing voor je bedrijf?

Goede content is de manier om de vindbaarheid van jouw bedrijf en jouw producten te vergroten. Contentmarketing is dan ook een onmisbaar onderdeel van je online marketingstrategie. Daarom in dit artikel antwoord op de vragen ‘Wat is contentmarketing?’ en ‘Wat doet contentmarketing voor je bedrijf?’

Wat is contentmarketing?

Contentmarketing is een strategische vorm van marketing waarbij je relevante content maakt en promoot, met het doel om een specifiek publiek aan te trekken en te binden aan je bedrijf. Het uiteindelijke doel hiervan is natuurlijk dat deze mensen klant bij jou worden.

Bij contentmarketing gaat het erom dat je relevante informatie aanbiedt via jouw online kanalen, zoals je website en je socialmedia-pagina’s. Dit betekent dat je niet zozeer een product of een dienst pitcht, maar dat je nuttige informatie geeft waar jouw potentiële klanten iets aan hebben. Je geeft antwoord op vragen die zij hebben, of biedt oplossingen voor hun problemen.

Wat doet contentmarketing voor jouw bedrijf?

1. Betere vindbaarheid van jouw website en producten

Het is natuurlijk super belangrijk dat jouw website hoog scoort in zoekmachines zoals Google. Contentmarketing kan een enorme bijdrage leveren aan jouw zoekmachine-optimalisatie (SEO). Heb je een webshop? Dan kan contentmarketing ook een grote bijdrage leveren aan de vindbaarheid van jouw producten. Meer over contentmarketing voor e-commerce lees je hier.

2. Meer webtraffic, meer potentiële klanten, betere naamsbekendheid

Door goede contentmarketing trek je meer bezoekers naar jouw website via zoekmachines en social media. Nog belangrijker: je trekt de juiste bezoekers aan. Dat wil zeggen; bezoekers die ook echt interesse hebben in jouw producten/diensten. Bovendien zorgt goede content voor meer naamsbekendheid voor jouw bedrijf.

3. Meer vertrouwen en gezien worden als expert

Wanneer je op jouw website of socialmedia-pagina nuttige informatie geeft aan potentiële klanten en vragen van potentiële klanten beantwoordt, kun je een vertrouwensband opbouwen met jouw publiek. Hierdoor positioneer jij je als expert binnen jouw vakgebied.

4. Top-of-mindpositie

Regelmatig content plaatsen op jouw website en socialmedia-pagina zorgt er bovendien voor dat je een ‘top-of-mindpositie’ bemachtigt bij jouw doelgroep. Door de verschillende berichten op social media en de artikelen op jouw website, wordt jouw publiek steeds herinnerd aan jouw bedrijf. Wanneer zij behoefte hebben aan een dienst of product dat jij levert, denken ze daardoor sneller aan jouw bedrijf.

5. Meer conversie

Bovenstaande punten zorgen er gezamenlijk voor dat je conversie zal stijgen. Met andere woorden: je zult meer offerteaanvragen krijgen via je website en/of meer producten verkopen. Heb je een (offline) winkel, restaurant of andere locatie waar klanten of bezoekers komen? Dan kan goede contentmarketing ook leiden tot meer klanten/bezoekers.

Meer redenen om te beginnen met contentmarketing

Ben je nog niet overtuigd? Meer redenen om te beginnen met contentmarketing lees je in het artikel ‘Waarom is contentmarketing belangrijk?’

Wil je weten wat contentmarketing doet voor jouw bedrijf?

Wil je weten wat contentmarketing kan betekenen voor jouw bedrijf? Of wil je jouw contentmarketing graag uitbesteden? Neem dan contact met ons op, dan kijken we samen met jou wat er mogelijk is.