Wat zijn aangepaste conversies op Facebook?
Wat zijn aangepaste conversies op Facebook?

Wat zijn aangepaste conversies op Facebook?

Wanneer je een advertentieaccount beheert op Facebook dan kun je zelf aangepaste conversies instellen. Deze worden ook wel custom conversions genoemd. Je kun op deze manier specifieke gebeurtenissen op je website bijhouden zoals bijvoorbeeld het bezoeken van een bepaalde pagina.

Zodra je dit hebt ingesteld kun je zien welke campagnes en advertenties tot conversies hebben geleid, wat je kosten per conversie zijn en vervolgens je Facebook-advertentiecampagnes optimaliseren voor uw conversies.

Aangepaste conversies van Facebook-advertenties kun je instellen met gebruik van de Facebook-pixel waarmee je conversies kunt bijhouden die standaardgebeurtenissen niet kunnen.

Aangepaste conversies voor Facebook-advertenties werken op dezelfde manier als het instellen van aangepaste doelgroepen. Je kunt bezoeken aan een specifieke URL kiezen als een conversie (zoals een bedankpagina). Dit is wat je kunt doen met aangepaste conversies:

  • Conversiegebeurtenissen volgen in Facebook-advertenties
  • Ontdekken welke campagnes, advertentiesets en advertenties conversies genereren
  • Gebruikers uitsluiten die al een conversie hebben uitgevoerd van je doelgroepen
  • Maak look-a-like doelgroepen van vergelijkbare gebruikers als degenen die al een conversie hebben uitgevoerd

Om aangepaste conversies te laten werken heb je alleen een pagina nodig waar je klanten terechtkomen nadat ze een conversie hebben uitgevoerd zoals een bedankpagina of een bevestigingspagina.

Hoe stel je aangepaste conversies in?

Om aangepast conversies in te stellen zul je naar je advertentiebeheer moeten gaan. Je kunt via de groene knop ‘maken’ gemakkelijk aangepaste conversies selecteren en je krijgt vervolgens dit scherm te zien:

aangepaste conversies voorbeeld

Het is eigenlijk heel vanzelfsprekend hoe dit werkt. Je selecteert een naam en beschrijving van je conversie, selecteert de juiste pixel, het type gebeurtenis en vervolgens voer je de URL in. Je hebt ook nog de mogelijkheid om een waarde toe te kennen aan de conversie wanneer dit van toepassing is.

Wanneer je je aangepaste conversie geïnstalleerd hebt dan kun je vervolgens deze gebruiken in je campagnes. Heb jij meer hulp nodig met het instellen van je conversies? Neem contact op met ons team zodat wij je hierbij kunnen helpen!

arrow_drop_up arrow_drop_down