Hoe gebruik je de Facebook-bedrijfspagina? - DGOC kennisbank
Hoe gebruik je de Facebook-bedrijfspagina?

Hoe gebruik je de Facebook-bedrijfspagina?

Op een Facebook-bedrijfspagina beheer je de aanwezigheid van je merk op het grootste sociale netwerk ter wereld. Met je pagina kun je in contact komen met je klanten en potentiële klanten. Je kunt met een Facebook-bedrijfspagina onder andere:

  • Inhoud delen
  • Reageren op vragen
  • Samenwerken met klanten en andere merken
  • Gesprekken voeren met volgers
  • Een Facebook store instellen
  • En nog veel meer

Je kunt je bedrijfspagina zien als een soort van visitekaartje voor je bedrijf op Facebook. Wanneer jij ook een bedrijfspagina wilt op Facebook kun je deze gratis aanmaken op facebook.com/pages/creation. In dit artikel bespreken we de stappen die je volgt om een goede bedrijfspagina in elkaar te zetten.

Maak een pagina aan

Wanneer je een pagina aanmaakt zul je moeten kiezen of je de pagina maakt voor je bedrijf of een community of public figure. Kies hier voor een bedrijfspagina. Vervolgens moet je de basisgegevens van je bedrijf of merk invullen:

  • Paginanaam
  • Categorie
  • Adres

Doe je best om de meest geschikte categorie voor je bedrijf te kiezen. Maar maak je geen zorgen als je van gedachten verandert, want je kunt dit in de toekomst altijd veranderen. Je kunt je zakelijke telefoonnummer toevoegen als je dit wilt. Je hebt de mogelijkheid om je adres te verbergen voor Facebook-gebruikers.

Gebruik een sterke profielfoto

De meeste bedrijven gebruiken hun logo als profielfoto. Houd er rekening mee dat uw profielfoto vaak als een cirkel op het hele platform wordt weergegeven.

Zorg er dus voor dat er geen belangrijke elementen in de randen van je afbeelding zitten en dat deze er geweldig uitziet wanneer deze als een cirkel of een vierkant wordt weergegeven.

Voeg een goede cover foto toe

Je omslagfoto is vaak het eerste dat bezoekers zien. Het is dus het beste om een afbeelding of video te kiezen die je merkpersoonlijkheid overbrengt.

Je kunt een omslagfoto toe te voegen maar als je wilt kun je ook een omslagvideo uploaden zodra u klaar bent met het maken van uw pagina.

Cover art is zichtbaar met 820 x 312 pixels op computers en 640 x 360 pixels op mobiele apparaten. Video's moeten tussen de 20 en 90 seconden lang zijn en een maximale resolutie van 1080p hebben. Je kunt ze uploaden in .mov- of mp4-indeling. Let wel op dat je de tekst in het midden plaatst en dat de video automatisch weer opnieuw afspeelt.

Maak een username aan

Dit is de naam van je pagina met een @ ervoor. Deze kunnen mensen gebruiken om je bedrijf te taggen. Het beste is om dezelfde gebruikersnaam te gebruiken voor al je socialemediaprofielen. Dit maakt het veel gemakkelijker voor uw bestaande publiek om uw andere profielen en pagina's te vinden.

Voeg je business informatie toe

Zorg ervoor dat je een beschrijving over je bedrijf en links naar je website en andere socialemediaprofielen in deze sectie opneemt. Dit helpt mensen je Facebook-bedrijfspagina te vinden en biedt extra informatie wanneer nieuwe volgers graag meer over uw bedrijf willen weten.

Voeg een call to action toe

Sla deze stap niet over. De call-to-action (CTA) -knop van je pagina is een van de beste mogelijkheden om leads vast te leggen. Bij de meeste sjablonen voor bedrijfspagina's wordt de knop ‘Contact met ons opnemen’ weergegeven om te starten.

Om dit te wijzigen klik je op het potloodpictogram en vervolgens op de knop ‘bewerken in het vervolgkeuzemenu dat verschijnt. Facebook biedt verschillende CTA-opties om uit te kiezen:

  • Nu boeken
  • Nu bellen
  • Volgen
  • Meer informatie
  • Chatbericht sturen
  • E-mail sturen
  • En nog veel meer

Maak posts en voeg afbeeldingen en video’s toe

Wanneer je alle instellingen en informatie over je bedrijf hebt toegevoegd is het belangrijk om zoveel mogelijk content te plaatsen op je pagina. Deze content moet natuurlijk wel waarde leveren voor je volgers zodat je hier ook veel interactie op krijgt en vaak wordt vertoond.

Het is natuurlijk lastig om veel interactie te krijgen als je helemaal geen volgers hebt. Een goede manier om volgers te krijgen en om op te starten met je pagina is om een campagne te maken in advertentiebeheer. Je kunt als doel voor je campagne kiezen voor pagina likes. Wanneer iemand dan op je advertentie klikt liked deze persoon meteen je pagina. Zorg wel dat je targeting goed staat zodat je de juiste doelgroep bereikt.

Heb jij meer hulp nodig met je Facebook-pagina of is iets niet duidelijk? Neem dan contact op met ons en wij helpen je graag verder!

arrow_drop_up arrow_drop_down