Wat is Facebook remarketing? - DGOC online kennisbank
Wat is Facebook remarketing?

Wat is Facebook remarketing?

Facebook remarketing is het retargeten van website bezoekers via Facebook. Je hebt verschillende manieren om dit te doen. De meest voor de hand liggende manier is om al je website bezoekers van de afgelopen tijd te targeten en hier een speciale campagne voor op te zetten. Je kunt dit echter ook veel specifieker aanpakken en verschillende doelgroep-lijsten voor remarketing maken.

Hoe stel je Facebook remarketing in?

Je begint met het instellen van je Facebook pixel in je website. Zonder Facebook pixel in je website dan registreert Facebook geen data en kun je dus ook geen website bezoekers retargeten. Hoe je de Facebook pixel installeert kun je in ons kennisbank artikel over de Facebook pixel lezen.

Maak je Facebook doelgroepen aan

Je kunt bij je Facebook business manager onder ‘doelgroepen’ nieuwe doelgroepen aanmaken. Deze doelgroepen bestaan weer uit aangepaste doelgroepen, vergelijkbare doelgroepen of speciale advertentiedoelgroepen. Wanneer je een remarketing lijst wilt maken zul je op ‘aangepaste doelgroep’ moeten klikken:

Doelgroep maken voorbeeld

Vervolgens klik je bij het volgende scherm weer door op ‘website’:

Een aangepaste doelgroep maken voorbeeld

Nadat je op ‘website’ hebt gedrukt kom je weer bij een nieuw scherm uit waar je je doelgroep kunt maken. Je kunt dan kiezen uit ‘alle websitebezoekers’, ‘mensen die een specifieke pagina hebben bezocht’, ‘op basis van doorgebrachte tijd’ of bezoekers die bepaalde events hebben voltooid:

Websitebezoekers doelgroep maken voorbeeld

Je kiest vervolgens de tijd vanaf wanneer je de bezoekers in je lijst wilt hebben (want je wilt natuurlijk geen bezoekers van een jaar geleden) en je maakt je lijst aan.

Start je campagne of maak een losse advertentie

Vanaf nu heb je een remarketing lijst en kun je deze gaan gebruiken in je Facebook-campagnes. Je kunt hier veel mee testen maar probeer het wel slim aan te pakken. Het is bijvoorbeeld erg slim om winkelwagen verlaters te retargeten of bezoekers die voor een lange tijd op je website hebben gekeken. Wanneer je bijvoorbeeld een specifiek product of dienst wilt promoten dan kun je het beste mensen bereiken die op die specifieke pagina zijn geweest.

Je kunt direct producten promoten vanuit je catalogus via remarketing. Dit kan goed werken!

Kom je er niet uit dan willen wij je graag helpen met je Facebook remarketing. Neem contact op of plan een gratis strategiegesprek in via onze social media uitbesteden pagina!

arrow_drop_up arrow_drop_down