Wat zijn carrousel ads? 🎠 DGOC online kennisbank
Wat zijn carrousel ads?

Wat zijn carrousel ads? 🎠

Carrousel ads zijn advertenties binnen Facebook en Instagram waarmee je meer dan één foto en/ of video kunt laten zien in één advertentie. Iedereen die je advertentie ziet kan doorswipen of klikken naar de volgende slide van je carrousel ad. Als laatste slide kun je een algemene link naar je homepagina toevoegen. De andere slides linken allemaal naar verschillende landingspagina’s van bijvoorbeeld verschillende producten.

Zie hier een voorbeeld van een carrousel ad:

Carrousel ads voorbeeld

Hoe kun je de carrousel ads gebruiken?

  • Meerdere producten laten zien zoals een hele collectie
  • Een verhaal vertellen (Meerdere afbeeldingen in chronologische volgorde)
  • Meerdere functies van een product laten zien (van meerdere invalshoeken)
  • Een proces uitleggen in stappen
  • Een groot canvas maken (zoals in de afbeelding hierboven)
  • Voordelen van je diensten laten zien

Je kunt dus veel meer in 1 advertentie laten zien dan wanneer je maar 1 plaatje gebruikt bijvoorbeeld. Dit is natuurlijk wel een groot voordeel wanneer je er goed gebruik van maakt. Het kan je ook nog een hoop kosten bessparen.

Voor de rest is het redelijk identitiek aan een normale Facebookadvertentie. Je kunt de omschrijving van de advertentie toevoegen en mensen kunnen gewoon liken en reageren. Het is een prachtige manier om op Facebook mee te adverteren. Je kunt deze ads net als video ads, lead ads en normale ads met een afbeelding het beste wel A/ B testen.

Bij Instagram werkt het eigenlijk precies hetzelfde en dit is natuurlijk ook via de Facebook business manager in te stellen.

Kom jij er zelf niet uit of heb je hier geen tijd voor dan kun jij ook je social media advertising laten uitbesteden! Wij helpen je met plezier verder!

arrow_drop_up arrow_drop_down