Wat zijn Google Apps? | Google Marketing Kennisbank
arrow_drop_up arrow_drop_down
Wat zijn Google Apps?

Wat zijn Google Apps?

Al eens gehoord van Google Apps? Misschien niet in die bewoordingen maar je kent er ongetwijfeld een paar. Denk bijvoorbeeld aan Google Files en Google Drive, die misschien zelfs op je telefoon of computer te vinden zijn. Maar er bestaan talloze Google Apps die zeker iets extra’s kunnen toevoegen aan jouw onderneming! Wil je bijvoorbeeld advertenties op Google plaatsen, de SEO van je website verbeteren of meer websitebezoekers genereren? Met behulp van talloze Google Apps kunnen we samen jouw groeiambities nastreven!

Google AdWords Keyword Planner

Nieuwsgierig naar de mogelijkheden? Om je interesse te wekken hier een aantal voorbeelden. Wat dacht je bijvoorbeeld van de Google AdWords Keyword Planner? Hiermee kan je je SEO een enorme boost geven! Deze tool maakt het een stuk makkelijker om de juiste keywords te vinden, bijvoorbeeld voor jouw productteksten, blogs en online campagnes. Een goede toevoeging hieraan is Google Trends, waarmee je gemakkelijk verschillende keyword opties met elkaar kunt vergelijken. Zo zie je ook hoe bepaalde zoektermen zich over een langere periode gedragen.

Google Analytics

Ook Google Analytics is een veelgebruikte marketingtool. Deze tool helpt je om inzicht te krijgen in de bezoekers op je bedrijfswebsite. Zijn deze (potentiële) klanten bijvoorbeeld al eerder op jouw website geweest en hoe hebben ze jou gevonden? En je kunt nog meer in Google Analytics! Je ziet bijvoorbeeld waar bezoekers vandaan komen, welke pagina’s het meest worden bekeken en welke apparaten hiervoor worden gebruikt.

YouTube

Een ander leuk voorbeeld is YouTube. Had je enig idee dat het welbekende YouTube sinds 2006 een Google product is? Wanneer je regelmatig videomarketeers inzet op je YouTube account, ben je dus indirect ook al met Google Marketing bezig!

Google my Business

Verder is Google My Business een vereiste voor mkb’ers. Deze applicatie biedt je een overzichtelijk platform waarop je de aanwezigheid van je bedrijf in Google kunt monitoren. Je ontvangt bijvoorbeeld meldingen wanneer een (potentiële) klant verbinding probeert te maken, en kunt gemakkelijk reageren op beoordelingen en je bedrijfsprofiel aanpassen.

Dit is slechts een kleine greep uit de mogelijkheden die Google biedt. Natuurlijk kun je hiermee zelf aan de slag gaan. Wil je liever toch wat taken uitbesteden of kom je er niet uit? Neem gerust contact met ons op, we bespreken graag wat wij specifiek voor jouw onderneming kunnen betekenen!

Wij houden van cookies