Wat is UpViral? 🚀 DGOC online marketing kennisbank
arrow_drop_up arrow_drop_down
Wat is UpViral?

Wat is UpViral?

UpViral is een superhandige tool voor leadgeneratie. Het idee achter UpViral is om winactie’s te creëren en email adressen te verzamelen via de inschrijvingen. Men kan zich via een UpViral landingspagina inschrijven op een winactie en maken dan kans om iets te winnen. Uiteindelijk worden de inschrijvers ook toegevoegd aan een leadlijst.

Hoe werkt UpViral?



Je begint met het maken van een landingspagina en een formulier wat de bezoekers van deze landingspagina in kunnen vullen. Je kunt deze redelijk makkelijk aanmaken met het online systeem van UpViral. Je kunt zelf de teksten, knoppen, achtergrond en afbeeldingen toevoegen. Je kunt er voor kiezen om je leads hun email adres, naam, telefoonnummer en andere informatie in te laten vullen. Zie hier een voorbeeld van zo’n formulier:

Winactie formulier

Nadat men dit formulier ingevuld heeft dan kom je op een social sharing pagina uit. Ook deze pagina kun je weer zelf customizen. Leads kunnen de winactie zelf dan dus weer delen op hun social media kanalen waar ze ver volgens weer extra punten voor krijgen. Hoe meer punten, hoe hoger de kans dat je de winactie wint.

Ook kun je het bericht zelf aanpassen hoe deze op de verschillende social media kanalen tevoorschijn komt nadat iemand de actie heeft gedeeld.

Je kunt ook zelf de automatische email response en autoresponder instellen voor wanneer iemand zich heeft ingeschreven voor de actie. Hier kun je natuurlijk ook gewoon in zetten wat jij zelf wilt dat er in staat.

Je kunt je lead lijst natuurlijk ook koppelen of handmatig uploaden in bijvoorbeeld ActiveCampaign of MailChimp. Zo kun je de marketing automatie door laten gaan en samenvoegen met je andere leads.

Hoe kun je het beste een UpViral actie promoten?

Wij werken veel met Facebook advertenties en UpViral als een handige combinatie. Deze systemen versterken elkaar heel erg. Je kunt je pixel ook in UpViral implementeren zodat Facebook precies kan bijhouden hoeveel leads je via je advertenties hebt binnengehaald. Je kunt je campagne dan vervolgens optimaliseren voor conversies (UpViral leads). Het is wel belangrijk dat je je Facebook campagne goed target en een mooie advertentie maakt met een pakkende tekst en afbeelding of video.

De resultaten van deze combinatie zullen je verbluffen. De kosten per lead zijn meestal heel erg laag voor dit soort winacties. Je moet dan denken aan soms wel maar 30 cent per lead. Dit ligt natuurlijk wel aan de aantrekkelijkheid van de winactie. Zoals in het voorbeeld hierboven heeft een klant van ons een jaar lang gratis bloemen aangeboden. Daar zijn uiteindelijk in 3 acties meer dan 10.000 leads uitgekomen voor relatief gezien heel erg lage kosten. Van deze grote database aan mailadressen hebben ze nu nog steeds profijt van. Het is natuurlijk ook heel laagdrempelig om alleen maar je mailadres in te vullen voor zo’n superactie maar het werkt top. Als de winactie dan ook nog eens door de leads zelfs gedeeld wordt komen hier vervolgens nog meer leads uit en dan ga je echt ‘Viral’. 🚀

Er zijn natuurlijk ook andere manier om je UpViral actie te promoten zoals via Google Ads, Instagram, Pinterest en andere vormen van online marketing.

Ben jij ook geïnteresseerd om zelf eens zo’n winactie via Facebook te doen? Laat je social media uitbesteden en wij helpen je graag verder! Je kunt natuurlijk ook zelf aan de slag gaan met UpViral!

Wij houden van cookies