Wat moet je doen als je Amazon account is geblokkeerd?
arrow_drop_up arrow_drop_down
Wat moet je doen als je Amazon account is geblokkeerd?

Wat moet je doen als je Amazon account is geblokkeerd?

Wanneer je te maken hebt met een geblokkeerd account of wanneer bepaalde privileges je zijn ontnomen dan vraagt Amazon je om een Plan of Action te maken. Met dit plan kun je ervoor zorgen dat je account hersteld wordt naar hoe het voorheen was. Vaak moeten deze plannen gemaakt worden vanwege te veel claims/verkopersbeoordelingen, toevoegen van identieke producten op dezelfde ASIN of voor andere problemen waarvoor Amazon regels heeft bedacht.

Hoe schrijf je het beste een Plan of Action?

Wanneer je precies wilt weten hoe je zo’n plan moet schrijven kun je het beste even een kijkje nemen op deze link van de hulp afdeling van Seller Central.

Voordat je begint met het maken van een Plan of Action kun je het beste beginnen met zoveel mogelijk bewijsmateriaal te verzamelen. Vaak worden accounts namelijk geblokkeerd zonder goede reden en je zult moeten aantonen waarom jouw account hersteld moet worden.

Probeer bijvoorbeeld van alle positieve klantbeoordelingen, aantal op tijd verstuurde producten of andere statistieken die ertoe doen voor jouw probleem. Overdrijf het echter niet en richt je tot de kern van het probleem.

Geef vervolgens in 1 of 2 A4 Tjes (PDF-vorm) antwoord op de volgende vragen:

  • Wat was de oorzaak van het probleem waardoor het account is geblokkeerd/privileges zijn ontnomen?
  • Welke acties heb je ondernomen om op korte termijn het probleem op te lossen?
  • Welke acties/stappen onderneem je richting de toekomst om deze problemen te voorkomen?

Je mag best een beetje overdrijven in de nieuwe oplossing maar natuurlijk niet te veel. Amazon wil met name op een logische manier horen wat er mis is gegaan en een goede oplossing terugzien zodat het in de toekomst niet nog een keer gebeurt.

Je moet ook niet elke dag opnieuw een plan opsturen maar je kunt beter de tijd nemen om het in één keer goed te doen. Wanneer Amazon het plan afkeurt, neem dan de reactie serieus. Als de reden niet duidelijk is, vraag dan naar de reden en probeer het verbeterde plan nogmaals in te sturen.

Kom je er echt niet uit? Dan staan wij bij DGOC natuurlijk voor je klaar. Neem contact op met ons team en wij helpen je graag verder.

Wij houden van cookies