Hoe verzamel je reviews op Bol.com? - DGOC online kennisbank
Hoe verzamel je reviews op Bol.com?

Hoe verzamel je reviews op Bol.com?

Je kunt op verschillende manieren reviews verzamelen op Bol.com. Mensen denken vaak dat reviews zomaar aan komen waaien maar dit is vaak niet het geval. Natuurlijk zijn er altijd mensen die je zomaar een review geven wanneer ze blij zijn met je product maar vaak is er ook een extra trigger nodig. Een aantal manieren om meer reviews op Bol te verzamelen zijn:

  1. E-mail marketing: Dit kun je bijvoorbeeld laten automatiseren met een tool als Bodot. Ook stuurt Bol zelf af en toe mails om te vragen om feedback. Bij een tool als Bodot kun je echter direct contact hebben met de klant en kunnen zijn ook direct op jouw mails antwoorden.
  2. Verkoop kwaliteitsproducten: Dit is natuurlijk het allerbelangrijkste. Je kunt wel om een review vragen maar als je product gewoon niet goed is dan is de kans klein dat iemand je een goede review zal geven.
  3. Lever op tijd: Een van de belangrijke factoren van klanttevredenheid is de levertijd. Zorg er dus voor dat dit in orde is wanneer je positieve reviews wilt krijgen.
  4. Reageer op reviews: Wanneer er interactie op je reviews is dan toon je aan dat je er waarde aan hecht en zal iemand sneller ook een review schrijven.
  5. Haal reviews uit andere kanalen: Je kunt mensen benaderen die je op bijvoorbeeld Facebook al een review hebben gegeven. Ook kun je op je website bijvoorbeeld verwijzen naar Bol.
  6. Verstuur gratis producten in ruil voor reviews: Je kunt dit bijvoorbeeld doen door bestaande klanten producten op te sturen. Ook zijn er verschillende websites beschikbaar waar je een soort van advertentie hiervoor kunt plaatsen.
  7. Geef korting in ruil voor reviews: Je kunt dit bijvoorbeeld op je website promoten door kortingscodes weg te geven aan iemand die je product heeft beoordeeld op Bol. Ook kun je dit via e-mail communiceren.
  8. Vraag persoonlijk om reviews: Je kunt bijvoorbeeld een kaartje in de doos doen om de klant te bedanken en persoonlijk om feedback op je product te vragen. Ook kun je hier weer bijvoorbeeld een kortingscode voor de volgende bestelling bij doen bijvoorbeeld.

De meest handige manier om dit geautomatiseerd te laten doen is via een online tool. Wij raden Bodot.co aan om geautomatiseerde e-mails te laten versturen nadat iemand je product op Bol heeft besteld.

Bodot is een makkelijk te gebruiken online tool waarmee je na de aankoop geautomatiseerd een e-mail verstuurd en nadat die is aangekomen bij de klant. Je kunt het gemakkelijk instellen via de API instellingen in je Bol account. Daarna loopt alles automatisch. Wil je meer weten over Bodot dan kun je ons artikel over Bodot lezen.

Wil jij meer weten over het verkrijgen van reviews op Bol.com? Neem contact op met ons en we helpen je graag verder!

arrow_drop_up arrow_drop_down