Hoe werkt Amazon Advertising? Platform Marketing kennisbank
arrow_drop_up arrow_drop_down
Hoe werkt Amazon Advertising?

Hoe werkt Amazon Advertising?

Verkoop jij producten via een Amazon Seller Account? Dan heb je vast al gemerkt dat de concurrentie tussen verkopers op dit platform groot is. Veel verschillende verkopers bieden hun producten aan op het platform. Eén manier om meer aandacht te creëren voor jouw producten, is door gebruik te maken van Amazon advertising. Maar wat is Amazon advertising eigenlijk en hoe werkt het precies? Daarover meer in dit artikel.

Wat is Amazon advertising?

Amazon advertising is een manier om jouw producten op Amazon onder de aandacht te brengen bij meer mensen. Er zijn twee vormen van Advertising: Amazon Marketing Services (AMS) en Amazon Advertising Platform (AAP).

Amazon Marketing Services

Wanneer je als consument op de website van Amazon bent, begint je zoektocht met het invullen van een product in de zoekbalk. Dit is vergelijkbaar met een zoekopdracht in Google. Amazon toont vervolgens de producten die het beste passen bij deze zoekopdracht. Als verkoper wil je natuurlijk dat jouw producten bovenaan eindigen, omdat je dan de meeste kans maakt om je producten te verkopen. Door te adverteren kun je op eenvoudige manier ervoor zorgen dat jouw producten bovenaan in de zoekresultaten eindigen. Met Amazon Marketing Services kun je dus adverteren op Amazon zelf.

Amazon Advertising Platform

Daarnaast kun je Amazon Advertising ook inzetten om met de producten die jij verkoopt via Amazon te adverteren op andere websites en applicaties. Je kent het misschien wel: je hebt in Google een product gezocht, maar je hebt uiteindelijk niets aangeschaft. Vervolgens krijg je op je Facebookpagina advertenties voor dit product op Amazon. Of je hebt een product gekocht op Amazon en krijgt reclame voor vergelijkbare producten wanneer je een andere website bezoekt. Dit is precies wat je kunt doen voor jouw producten via het Amazon Advertising Platform.
Reactie plaatsen
Wij houden van cookies