Wat is Amazon Sponsored Display? DGOC online kennisbank
arrow_drop_up arrow_drop_down
Wat is Amazon Sponsored Display?

Wat is Amazon Sponsored Display?

Sponsored display advertenties zijn banneradvertenties die op meerdere plekken binnen of buiten Amazon te zien zijn zoals productpagina’s. Sponsored display ads zien eruit als banners met een afbeelding, tekst, titel en prijs.

Hoe werkt Sponsored Display?

Je kunt een campagne aanmaken op dezelfde plek als waar je Sponsored products en Sponsored brands campagnes aan kunt maken. Je kunt dit vinden onder ‘advertising’ en daarna ‘campaign manager’. Vervolgens klik je op ‘create campaign’ en daarna op ‘Sponsored display’. Je kunt vervolgens je campagne aanmaken:

  1. Geef je campagne naam: Kies een toepasselijke naam zodat je de campagne makkelijk kunt herkennen.
  2. Kies je begin- en einddatum: Je kunt zo alvast een periode instellen wanneer je wil dat je campagne loopt.
  3. Stel je dagelijkse budget in: Zorg ervoor dat je genoeg budget instelt om je campagne te kunnen analyseren maar zet ook niet te veel in per campagne wanneer je niet weet wat wel en niet werkt.
  4. Geef je advertentiegroep een naam: Je kunt binnen een campagne meerdere advertentiegroepen maken met bijvoorbeeld een andere targeting. Zet deze targeting in de naam zodat je groepen uit elkaar kunt houden.
  5. Kies je targeting: Je kunt kiezen uit product targeting of audience targeting. Bij product targeting kies je om je advertentie op productpagina’s of categorieën te plaatsen. Bij audience targeting kun je kiezen voor views of interest targeting. Interest is alleen beschikbaar voor vendor accounts en target mensen die geïnteresseerd zijn in je productcategorie. Views is gebaseerd op remarketing en target websites buiten Amazon.
  6. Kies je producten: Je zult producten moeten kiezen welke je wilt promoten.
  7. Bepaal je maximale biedingen: Je kunt bepalen wat je wilt betalen per klik. Sponsored display is gebaseerd op CPC.
  8. Kies de targeting: Kies bijvoorbeeld de producten waar je op wilt targeten. Dit is echter afhankelijk aan de targeting die je eerder hebt gekozen.
  9. Maak je advertentie: Je kunt je creative zelf maken. Je kunt een titel toevoegen, je producten en je eigen logo.

Heb jij nog hulp nodig met jou Sponsored Display advertenties op Amazon? Wij staan voor je klaar! Je kunt er ook voor kiezen om bijvoorbeeld je Amazon marketing te laten uitbesteden.

Bekijk hier de best practices video van de Amazon Seller University:

Wij houden van cookies