Wat zijn Amazon Sponsored Brands? Uitleg en mogelijkheden.
arrow_drop_up arrow_drop_down
Wat zijn Amazon Sponsored Brands?

Wat zijn Amazon Sponsored Brands?

Wil je de producten die jij verkoopt op Amazon meer onder de aandacht brengen? Dat kan met behulp van Amazon Advertising. Eén van de manieren waarop je kunt adverteren op Amazon is door middel van Amazon Sponsored Brands. Meer over de andere manieren om je Amazon producten aan meer consumenten te laten zien, lees je hier. Verkoop je meerdere producten van één merk op Amazon? Dan is Amazon Sponsored Brands een goede manier om de bekendheid van jouw merk te vergroten. Daarom in dit artikel antwoord op de vraag 'Wat zijn Amazon Sponsored Brands?' en 'Wat kost dit?'.

Een zoekopdracht in Amazon

Wanneer een consument op Amazon op zoek is naar een bepaald product, dan voert hij of zij een zoekopdracht in in de zoekbalk. Amazon toont dan een lijst met producten die aansluiten bij deze zoekopdracht. Dit is vergelijkbaar met een zoekopdracht en zoekresultaten in Google. Als verkoper wil je natuurlijk dat jouw producten in deze lijst worden getoond. En dan het liefst zo hoog mogelijk! Want hoe hoger jouw producten staan, hoe groter de kans dat consumenten jouw producten zien en aanschaffen. In deze lijst met producten staan organische resultaten en betaalde resultaten. Betaalde resultaten zijn eigenlijk gewoon advertenties. Deze advertenties worden vaak nog vóór de organische resultaten getoond. Dit kunnen Amazon Sponsored Products zijn of Amazon Sponsored Brands. Meer over Amazon Sponsored Products lees je hier.

Amazon Sponsored Brands: een voorbeeld

Amazon Sponsored Brands zijn display-advertenties met jouw merklogo, een aangepaste kop en maximaal drie van jouw producten. Deze advertenties worden getoond wanneer een consument een zoekopdracht uitvoert die aansluit bij jouw merk en producten. Hieronder een voorbeeld van een zoekopdracht naar 'baby care': Amazon Sponsored Brands voorbeeld Bovenstaande advertentie wordt boven de lijst met product-resultaten getoond. Dit is, met andere woorden, het eerste wat men ziet. Wanneer consumenten op jouw merklogo klikken, worden ze naar jouw Amazonwinkel of een aangepaste bestemmingspagina gebracht. Wanneer consumenten op een van de producten klikken, gaan ze naar de pagina van het betreffende product.

Wat kost Amazon Sponsored Brands?

Wat je betaalt voor Amazon Sponsored Brands bepaal je helemaal zelf! De advertenties werken volgens het 'cost-per-click' principe. Met andere woorden, je betaalt voor het aantal keer dat er op de advertentie wordt geklikt. Je kunt zelf instellen hoeveel je betaalt per klik en wat je maximaal wilt betalen. Zijn er meerdere verkopers die op bepaalde zoekwoorden adverteren? Dan wordt degene met het hoogste budget bovenaan getoond.

Laat jouw bedrijf groeien met Amazon!

Het verkopen van jouw producten op Amazon kan een enorme boost zijn voor jouw (web)winkel of bedrijf. Benieuwd wat verkopen op Amazon voor jou kan betekenen? Of verkoop je al producten en ben je benieuwd of adverteren op Amazon iets voor jou is? Neem contact met ons op, dan kijken we samen wat er mogelijk is!
Wij houden van cookies