Wat zijn Sponsored Products? Platform Marketing Kennisbank
arrow_drop_up arrow_drop_down
Sponsored Products

Wat zijn Sponsored Products?

Sponsored Products zijn CPC-advertenties die binnen Amazon en Bol tussen de zoekresultaten te vinden zijn. Je kunt deze aanmaken in je Seller Central Account onder ‘Advertising’ of bij Bol onder 'adverteren'.

Amazon Sponsored Products

Je kunt deze advertenties targetten op productcategorieën of zoekwoorden. Je hebt de mogelijkheid om de biedingen en budgetten volledig zelf aan te passen naar jouw wensen.

Alle advertenties verschijnen precies daar waar klanten ze op Amazon zullen zoeken, zoals de eerste pagina met zoekresultaten en productpagina's, om consumenten te helpen je producten te ontdekken.

Sponsored Products kunnen je helpen om je conversies op Amazon te laten groeien door klanten te bereiken die op zoek zijn naar producten zoals die van jou en ze door te verwijzen naar je productpagina’s.

Bepaal zelf je budgetten en biedingen

Je kunt makkelijk de kosten onder controle houden met de CPC-advertenties en je campagnes volledig naar wens targetten en instellen.

Je betaalt alleen wanneer klanten op je advertenties klikken. Je bepaalt gelukkig zelf hoeveel je uitgeeft door je budget in te stellen en te kiezen hoeveel je per klik wilt betalen maximaal.

Meet het succes van advertenties

Het is mogelijk om de verschillende verkoop- en prestatiestatistieken bij te houden waarmee je de directe impact van je advertenties kunt meten en je campagnes perfect kunt optimaliseren. Dit kun je ook zelf weer customizen.

Hoe je Sponsored Products kunt gebruiken

Overweeg gesponsorde producten als je nieuw bent met adverteren. Het advertentiemateriaal wordt automatisch voor u gegenereerd omdat dit foto’s en titels gebruikt en met automatische targeting stemt Amazon je advertenties af op winkelvragen en producten. Dit betekent dat je binnen enkele minuten een campagne kunt maken en starten. Je kunt zelfs adverteren in landen waar je de taal niet spreekt, aangezien automatische targeting dit probleem oplost.

Ongeacht je niveau van marketingervaring, Sponsored Products kunnen de zichtbaarheid van je producten op Amazon helpen vergroten. Deze advertenties bereiken klanten tijdens het winkelen en bevatten bekende elementen voor de winkelervaring van Amazon, zoals sterbeoordelingen, productafbeeldingen en de Amazon Prime-badge

Aangezien je je eigen budget, biedingen en targeting kunt kiezen, kunnen Sponsored Products door adverteerders makkelijk worden gebruikt voor een breed scala aan doelen, zoals het genereren van bekendheid met een nieuw product, het promoten van seizoensartikelen, het opruimen van overtollige voorraad of het presenteren van een bestseller.

Bekijk hier een video over hoe je snel een simpele campagne maakt:

Bol.com en Sponsored Products

Ook bij Bol heb je de mogelijkheid om gebruik te maken van Sponsored Products. Je target hier echter niet op zoekwoorden maar wordt wel gevonden via zoekwoorden. Dit gaat via de productinformatie in je artikelen.

Je kunt natuurlijk wel je eigen budgetten en biedingen zelf in de hand houden. Ook kun je gebruik maken van cross-selling opties en kun je een advertentieplanning maken en kiezen in welk land je getoond wordt.

Bekijk hier ook een korte video over Bol Sponsored products:

Heb jij nog hulp nodig met jou Sponsored Products advertenties op Bol of Amazon? Wij hebben een team dat voor jou klaar staat! Je kunt er ook voor kiezen om bijvoorbeeld je Amazon marketing te laten uitbesteden.

Wij houden van cookies