Hoe werkt review marketing? - DGOC online kennisbank
Hoe werkt review marketing?

Hoe werkt review marketing?

Review marketing is het verzamelen van reviews voor marketingdoeleinden. Dit is vooral nodig om de betrouwbaarheid van je website of webshop te vergroten. Ook werkt een goede rating van websites of producten conversie verhogend. De meeste mensen zullen eerder iets aanklikken met veel reviews dan iets met weinig reviews. Je bouwt met reviews vertrouwen op en dit is belangrijk omdat consumenten steeds voorzichtiger worden met online shoppen.

Wanneer heb je reviews nodig?

Wanneer je een eigen webshop hebt of wanneer je je producten aanbiedt op online marktplaatsen zoals Amazon of Bol.com zijn reviews erg belangrijk. Wanneer je je producten of diensten niet online aanbiedt is kun je via Google my business reviews verzamelen. De afscheiding tussen online en offline wordt steeds kleiner dus zelfs voor online businesses is dit belangrijk.

Externe reviews

Je kunt je aanmelden op externe review websites en deze vervolgens koppelen aan je website door bijvoorbeeld een widget toe te voegen. De rating is dan dus ook zichtbaar op je website. Je kunt meestal instellen dat je klanten automatisch een e-mail krijgen waarin gevraagd wordt om een review. Op deze manier kun je op een snelle manier reviews verzamelen. Een aantal voorbeelden van externe review websites zijn:

  • Kiyoh
  • nl
  • The Feedback Company
  • Trustpilot
  • Webwinkelkeur
  • Trusted shops

Heb jij meer hulp nodig met je review marketing? Wij helpen je graag verder. Neem dan contact met ons op.

arrow_drop_up arrow_drop_down