Hoe werkt TikTok Ads? - DGOC Online Kennisbank
arrow_drop_up arrow_drop_down
Hoe werkt TikTok Ads?

Hoe werkt TikTok Ads?

Twee jaar geleden dacht je dat TikTok niet populair zou worden bij kijkers ouder dan 16 jaar. Nu begrijp je misschien dat je misschien geweldige kansen misloopt als je geen aanwezigheid op Tiktok opbouwt.

De snelste manier om grip te krijgen op elk platform is betaalde advertenties. Maar voordat je investeert in adverteren op TikTok moeten we eerst eens kijken hoe het werkt en wat je van deze ervaring mag verwachten.

Wat onderscheidt TikTok van andere kanalen?

Nee, het gaat niet om de leeftijd van het publiek. TikTok is niet langer alleen een platform voor tieners en pubers.

Dus, wat maakt TikTok anders dan andere kanalen vanuit het perspectief van de marketeer? Gebruikers accepteren geen manipulatieve en niet-authentieke inhoud. Saaie one-size-fits-all berichten werken niet.

Welke typen TikTok-advertenties zijn er?

Er zijn vier belangrijke creatieve advertentie-indelingen die bedrijven kunnen gebruiken:

In-Feed-advertenties

In-Feed-advertenties verschijnen in de nieuwsfeed terwijl je door de For You-pagina bladert. Deze gesponsorde berichten kunnen CTA's bevatten die naar je website of app-downloadpagina leiden of je aanmoedigen om direct op het platform actie te ondernemen (bijv. Uitnodigen om deel te nemen aan een merkuitdaging).

Dit is het enige advertentieformaat op TikTok met de zelfbedieningsoptie. Net als op Facebook of Google stel je een bod in en het platform organiseert een advertentieveiling om te bepalen of je advertentie op een bepaald moment wordt getoond aan een persoon die je target. De andere advertentieformaten vereisen een vast budget op dagelijkse, wekelijkse of maandelijkse basis.

Brand takeover

Dit zijn dynamische weergaven op volledig scherm die precies verschijnen wanneer een gebruiker de TikTok-app opent.

De categorie is exclusief, wat betekent dat TikTok ervoor zorgt dat slechts één merkovername per dag door een gebruiker wordt gezien. Dit is ook de reden waarom deze advertentieoptie hoge kosten met zich meebrengt.

Branded Hashtag Challenge

Branded Hashtag Challenge is een exclusieve TikTok-functie. Je kunt merk-hashtags vinden op de ontdekkingspagina van TikTok.

Als je op een gesponsorde hashtag klikt, word je naar een TikTok-pagina geleid met een merklogo, een link naar de bedrijfswebsite, een beschrijving van de uitdaging en een lijst met populaire video's die de hashtag gebruiken.

Hashtag-uitdagingen zijn virale campagnes waarmee merken TikTok kunnen gebruiken en snel volgers kunnen krijgen.

Voor e-commercemerken die willen profiteren van hashtag-uitdagingen, voegt TikTok een shoppable component toe aan de hashtag, genaamd de Hashtag Challenge Plus.

Branded lenses

Merken kunnen ook samenwerken met TikTok om aangepaste lenzen, stickers en andere AR-inhoud te maken en vrij te geven die gebruikers op hun video's kunnen toepassen.

Wil jij ook gaan werken met TikTok ads en heb je hier hulp bij nodig? Neem contact op met ons team!
Wij houden van cookies