Page content

Is TikTok voor bedrijven interessant?

Is TikTok voor bedrijven interessant?

TikTok voor bedrijven? Nou en of! Dit is de tijd om op TikTok te beginnen met het opbouwen van een (jong) publiek. Herinner jij je nog de eerste jaren van Facebook en Instagram? TikTok is daar nu! Je kunt letterlijk miljoenen views op je content realiseren, ongeacht op je nu veel volgers hebt op het platform of niet.

Creatieve TikTok content

Wanneer je voor jezelf of voor jouw bedrijf met TikTok aan de slag gaat, is het belangrijk om te beseffen dat je het verschil maakt met leuke en creatieve content. Dat is natuurlijk waar voor elk platform, maar voor TikTok misschien nog wel een beetje meer.

Het TikTok algoritme

Het algoritme van TikTok lijkt zo te werken dat de content die veel hartjes en reacties krijgt in het eerste uur na plaatsing, een boost in bereik krijgt. Ook tijdens deze boost lijken dezelfde spelregels te gelden. Het effect kan dus stapelen. Je kunt stellen dat het heel belangrijk is om vooral veel te posten. Dit zal je kans op succes, ook voor bedrijven, ook weer vergroten.

Is TikTok wel voor bedrijven?

Afgaande op de content die je op het platform tegenkomt is TikTok nog niet echt voor bedrijven. Aan de andere kant, zo werd er in de eerste 5 jaar ook over Facebook gedacht. Probeer vooral dingen uit ;).