DGOCblog interview Jeanet Wolf

Een Kickassleven met Jeanet Wolf

Een kickassleven hebben? Jeanet Wolf spreekt in dit interview over de reis die ze samen met John heeft afgelegd om hier te komen. Reis je mee?

Regelmatig neemt Marc de Groot interviews af met andere online marketing experts, succesvolle ondernemers en andere mensen uit de e-commerce sector. Deze interviews zijn te beluisteren via de Marc Onderneemt Audio en in samenvatting na te lezen via dit blog. Natuurlijk kun je ook naar de video kijken! Vandaag gaat Marc in gesprek met Jeanet Wolf.

Wie is Jeanet Wolf?

Sinds mijn 18e ben ik officieel ondernemer. Daarvoor was ik ook al actief als paarden trainer en in de paarden handel. Vanaf mijn achttiende heb ik er echt een bedrijf van gemaakt, Natural Horsemanship Trainingsstal. Dat was echt mijn passie maar op gegeven moment wilde ik meer. Vervolgens deed ik een opleiding voeding en diëtiek. Toen wilde ik stiekem stoppen met mijn tainingsbedrijf maar voelde me bezwaard. Uiteindelijk werd de keuze voor mij gemaakt. Ik brak mijn rug en kon niet meer paardrijden. In de ambulance (helemaal vol met morfine) zei ik al dat ik zo blij was dat ik nu andere dingen kon gaan doen.

Tijdens mijn herstel periode gaf ik lezingen over voeding, bedacht ik events, richtte een diëtiste praktijk en samen met John een sportschool op. Dat vond ik een tijd heel leuk, tot ik het niet leuk vond en weer iets anders wilde gaan doen. Begin 2015 stelde ik John voor te stoppen met zijn baan en bij mij in het bedrijf te komen werken en dan te gaan reizen. Dat vond hij een verschrikkelijk idee. Ik zei ik ga reizen dus kijk maar of je mee wilt. Hij had negen maanden nodig om aan het idee te wennen en is toen eind 2015 toch gestopt. Toen was ik al bezig met lifecoaching voor mensen met diepere problemen. Eind 2015 zijn we echt op reis gegaan om te kijken hoe het bevalt.

Het digital nomad bestaan is natuurlijk allemaal rozegeur en maneschijn? Of toch niet…

In de basis is het fantastisch. Voor mij is het niet moeilijk, je boekt een ticket en je gaat daar je werk doen. Maar ik weet dat voor veel mensen het niet zo zwart wit is en last kunnen krijgen van bijvoorbeeld heimwee? Praktische dingen waar aan je moet wennen daar leer je dan van. Als de lader stuk gaat van je Apple, neem je de volgende keer een twee mee. Maar je moet gewoon ontdekken of het wel of niet iets voor je is.

Hoe krijg je de juiste mensen in je strategie gesprekken?

Dit zit hem echt in de communicatie. Zodra jij weet voor wie je er bent kun je op de juiste manier gaan spreken en de juiste mensen aanspreken. Stap twee is heel streng zijn in wie je wel/niet wilt spreken. We hebben een vragenlijstje waar we de eerste selectie maken. Je moet strikt durven zijn een nee durven zijn.

Hoe belangrijk is video marketing in jullie strategie?

Heel belangrijk. Ik denk dat dit de beste manier is om over te brengen wat we doen en ook het gevoel over te brengen. We kunnen tips delen en laten zien wat de mogelijkheden zijn. Daarom hebben wij video’s in ons youtube kanaal.

Waarom zijn jullie een nieuwe podcast begonnen?

We hebben drie podcast shows. De kickassleven podcast zijn we begonnen toen we nog erg gefocust waren op de levenscoaching. Daarna maakten we meer de shift naar business tips. Dit sloot niet echt aan met de mensen die geen business hadden dus zijn we aparte podcast begonnen voor de business tips. Wat ik nog miste is openheid onder ondernemers. Ik ben dus veel gaan delen over onze processen, dit is onze Imperium podcast. We laten zien wat er bij komt kijken bij het ondernemen.

Liggen jullie op koers naar de 310k in 2018?

Ja, we liggen absoluut op koers. Dat bedacht ik in december en nu in januari, we gaan gewoon voor 5ton. De 310k was een logisch doel maar ik hou van hogere doelen.

Wat hebben jullie gehaald uit de Roadmap van Michael Pilarczyk?

We zitten er nog in. We kijken hoofdzakelijk naar hoe zij het doen. Wat zijn de stappen die zij zetten enzovoorts. Echt de business insteek van hun moeten we nog doen.

Hoe zorg je ervoor dat mensen lid blijven van de Kickassleven Universiteit?

Zorg dat je goed bent in wat je doet en dat je niet vervangbaar bent. We willen geen mensen die even komen shoppen en dan weer vertrekken. We zijn op zoek naar warme connecties. Dus wij stoppen met de maand en kwartaal abonnementen. We geven commitment en we willen commitment.

Wat zou je doen met 1.000 pingpongballen?

Uhm. Ik zou al mijn connecties en de connecties daarvan uitnodigen en met zijn allen gaan pingpongen.

Wil jij alle antwoorden van Jeanet weten en het hele verhaal horen? Abonneer je dan op de podcast om naar dit interview te luisteren en mis geen aflevering meer.

Of ben je op zoek naar iemand die voor jou de Sociale media marketing uit handen kan nemen? Neem dan een kijkje bij onze Sociale media marketing diensten.

Marc