Leef je mooiste leven met Michael Pilarczyk | Expert interview
arrow_drop_up arrow_drop_down
16 mei 2016 

Leef je mooiste leven met Michael Pilarczyk

Regelmatig neemt Marc de Groot interviews af met andere online marketing experts, succesvolle ondernemers en andere mensen uit de e-commerce sector. Deze interviews zijn te beluisteren via de Online Marketing Podcast en in samenvatting na te lezen via dit blog. Vandaag gaat Marc in gesprek met Michael Pilarczyk, tegenwoordig bekend van zijn eigen Mastermind Academy.

Wie is Michael Pilarczyk?

Toen ik 12 was had ik een droom. Ik wilde ik bij de radio werken. Dit was mijn doel en hiervoor heb ik alles voor aan de kant geschoven. Toen ik 18 werd werkte ik bij Radio 3, wat nu 3FM is. In 1992 zijn we met een aantal ondernemers gestart met Radio 538. We draaiden de allereerste platen. Vervolgens hebben we een muziekstation opgericht. Daarna ben ik bedrijven gaan oprichten en op dit moment hebben we de Mastermind Academy.

Waar is je motivatie vandaan gekomen om te gaan coachen?

Ik heb lang gewerkt in de media. Op een bepaald moment had ik mijn eigen mediabedrijf. In 2007 was ik een beetje klaar in de mediawereld. Een van mijn grote dromen was op een boot wonen, dit heb ik ook gedaan. Tijdens die reis is ook het idee van coaching ontstaan. In Barcelona zat ik vaak op een terrasje waar mensen regelmatig een praatje met me maakten en me levensvragen stelden. Maanden later kreeg ik dan wel eens een berichtje van deze mensen dat ze zo blij waren met mijn reacties. Verder was het mijn vriendin die heel terecht vroeg waarom we dit soort dingen niet op school leren. De derde reden was dat na mijn lezingen veel mensen kwamen met vragen. Deze drie dingen gaven mij dan ook de aanleiding om dit op te starten.

Je hebt een online programma. Waarom die route?

Een van mijn eigen coaches zei eens: “Michael, online educatie wordt echt de toekomst“. Dit is in mijn achterhoofd blijven hangen. Dat jij online mee kunt doen wanneer het jou dat uitkomt. Dit vond ik een geweldige manier van lesgeven.

Welke online marketingkanalen zijn het meest effectief voor je?

We maken heel veel gebruik van Facebook. In mindere mate van Linkedin en Twitter. Ik ben oprecht, betrokken en geef iedereen aandacht. Op het moment dat iemand reageert op mijn post, podcast of mijn filmpjes probeer ik iedereen te beantwoorden. Daarbij probeer ik goede antwoorden te geven waar men iets mee kan.

Waarom heb je Think and Grow Rich opnieuw vertaald?

Het boek heeft zo veel indruk op me gemaakt dat het boek is mijn bijbel geworden. Het is de gedachte van Napoleon Hill. In 1937 heeft hij het boek geschreven en gepubliceerd. Hij heeft de Fortune 500 van die tijd ondervraagd en gevolgd. Hij is gaan onderzoeken wat die mensen zo succesvol maakte. Hij heeft dit beschreven en uitgebracht. Ik had het zo vaak gelezen dat ik dacht: “misschien kan ik het beter vertalen“.

Waarom is het zo belangrijk om AAN je bedrijf te werken?

Als je in je bedrijf werkt ben je niets anders dan een werknemer in je bedrijf. Op het moment dat jouw bedrijf zelfstandig kan bewegen zonder dat jij er bent kun je aan je bedrijf werken. Je bent goed bezig als je twee maanden op vakantie met je laptop onder een palmboom kunt nadenken over visie, strategie en de toekomst terwijl je bedrijf gewoon door loopt. Dan ben je ondernemer en geen slaaf van je bedrijf. Mijn stelling is: “je bedrijf moet goed lopen als je er niet bent en nóg net iets beter als je wel bent“. Als je bedrijf niet goed loopt als je er niet bent dan heb je je organisatie niet goed georganiseerd en ben je in feite een slechte manager.

Welke dingen doe je nu niet om zelf je mooiste leven te kunnen leven?

Wij reizen heel erg veel. De boot licht nu in Barcelona, dus daar zijn we veel. We zijn nu aan het kijken naar een huis in Ibiza. We zijn continu waar we willen zijn. Er is niets wat ik kan bedenken dat ik niet doe en wat ik eigenlijk wel zou willen doen.

Waar zie jij jezelf over 5 jaar?

Wij doen met heel veel plezier wat we nu doen. Dus hier wil ik gewoon mee door gaan en de wereld over gaan. Ik denk dat we met onze masterclass over de hele wereld bekend zullen zijn. Zelf zou ik ook meer naar Azië willen en verder willen reizen om onze filosofie te verspreiden.

Wat is jouw gouden online marketing tip?

Het belangrijkste advies dat ik kan geven is om zuiver te zijn, oprecht te zijn in wat je doet en echte aandacht geven aan mensen. Aan klanten en de mensen om je heen. Iedereen wil liefde en waardering. Als je mensen aandacht geeft worden ze fan. Dan delen ze je missie.

Michael Pilarczyk & Marc de Groot

Wil jij alle antwoorden van Michael weten en het hele verhaal horen? Abonneer je dan op de podcast om naar dit interview te luisteren en mis geen aflevering meer.

Wil jij meer tijd hebben om jouw mooiste leven te leven? Laat ons je online marketing invullen. Bekijk al onze internet marketing diensten.

Over de schrijver
Marc de Groot begon eind jaren '90 zijn avontuur in de wondere wereld van online marketing. Marc is eigenaar van DGOC Online Marketing en actief als online strateeg en "het gezicht van". Daarnaast is Marc sinds 2019 docent e-commerce aan de Fontys Hogeschool in Eindhoven.
Mia

Door

Mia

op 6 April 2017

Heb naar de radio geluisterd vanmiddag en denk er heel de tijd aan.

Reactie plaatsen

Wij houden van cookies