arrow_drop_up arrow_drop_down
25 februari 2016 

Makkelijk Afvallen met Niels Bosman

Regelmatig neemt Marc de Groot interviews af met andere online marketing experts en mensen uit de e-commerce sector. Deze interviews zijn te beluisteren via de Online Marketing Podcast en in samenvatting na te lezen via dit blog. Vandaag gaat Marc in gesprek met Niels Bosman van Makkelijk Afvallen.

Wie is Niels Bosman?
Ik ben 35 jaar. Ongeveer een jaar geleden ben ik begonnen met Makkelijk Afvallen. Ik help vrouwen om gewicht te verliezen en een gezonde levensstijl te ontwikkelen. Mijn specialiteit is koolhydraatarme recepten. Ik sta dagelijks in de keuken om nieuwe recepten te maken, hierover blog ik vervolgens. Ik heb bewust te keuze gemaakt om me te richten op vrouwen. Zo baken ik mijn doelgroep af en het is een keer iets anders. Met de vormgeving heb ik ook rekening gehouden met vrouwen en ik kan veel directer schrijven naar mijn publiek. Een ander project waarmee ik bezig ben is de Nijmeegse Vierdaagse Camping. Als dat succesvol is gaan we dat elk jaar doen.
Hiervoor heb ik me drie jaar volledig gericht op online marketing. Daarvoor zat ik in de sales. Maar ik merkte op bepaald moment dat het zo veel moeite kost voor één gesprek. Dus ik ben me af gaan vragen af dat niet makkelijker kan. Toen kwam online marketing op mijn pad.
Waarom ben je begonnen met Makkelijk Afvallen?
Ik heb deze domeinnaam ooit tijdens een training gekocht. Toen heb ik daar niet veel mee gedaan en vorig jaar januari vroeg ik me af welke kant ik op wilde. Ik ben altijd al geïnteresseerd geweest in sporten, koken en gezond leven. Dus toen ben ik verder met de domein naam aan de slag gegaan. Ik had eerst nog geen product. Dus heb ik een jaar lang alleen geblogd.
Wat is voor jou de meest effectieve online marketing tool?
Ik gebruik bloggen als basis. Maar ik merkte direct dat dit zo veel concurrentie heeft. Dus dat is niet genoeg. Ik adverteer bovendien op Facebook en post 2 tot 4 keer per dag. Verder gebruik ik Instagram en leg hier op dit moment de focus op. Ten slotte Twitter niet te vergeten. Mijn grootste succes met Makkelijk Afvallen is een blog post (26 tips voor een koolhydraat arm dieet.) die 96 keer gedeeld werd op Facebook. In één dag had ik meer dan 7000 bezoekers op dat blog. Dat heeft dan weer heel wat sales opgeleverd.
Wat doe je naast Makkelijk Afvallen?
Zoals ik al aan het begin noemde de camping organiseren. We zijn druk bezig met de promotie hiervan. Verder werk ik 8-10 uur per week voor DGOC en help verder ook andere ondernemers met hun online marketing strategie. Ik merk dat me het ondernemen echt bevalt dus hier ligt voor mij de focus. Ik haal enorm veel energie uit het helpen van anderen of dit nu afvallen is of ondernemen.

Waarom vallen de meeste mensen niet af?
Ik merk dat veel mensen met kilo’s bezig zijn. Ze willen een bepaald aantal kilo kwijt maar zodra je dit bereikt hebt, wat dan? Dan wordt er vaak weer gegeten naar oude patronen. Dus dit is niet de beste reden om af te vallen. Laat de weegschaal gewoon links liggen en richt je op gezond leven. Als je dit doet met lekkere recepten waarbij je niet het idee hebt dat je aan het afvallen bent. Dan is dit veel waardevoller.

Heb jij voorbeelden of collega’s waaraan jij je spiegelt?
Ik volg een aantal mensen. Ik leer bijvoorbeeld heel veel van Ralph Moorman (De hormoonfactor). Maar ook van Richard de Leth (Oersterk) en natuurlijk Jesse van der Velde.

Waar zie jij jezelf over 5 jaar?
Over vijf jaar help ik niet alleen vrouwen maar ook mannen met het ontwikkelen van een slank en gezond leven. Dat gaat meer richting life coach.

Wat is jouw gouden online marketing tip?
Focus op goede content. Voor mij zijn dit recepten waarmee mensen direct aan de slag kunnen en gedeeld kunnen worden. En natuurlijk niet na hoeven denken wat je moet eten. Dat doe je met mijn Ebook: Koolhydraatarm 50 dagen menu.

Wil jij alle antwoorden van Niels weten en het hele verhaal horen? Abonneer je dan op de podcast en luister naar het interview.

We kunnen je niet helpen met afvallen maar wel met een hele boel online marketing taken. Wat dacht je van onze Content Marketing dienst of Sociale Media Marketing dienst? Natuurlijk bieden we nog veel meer diensten aan. Neem maar eens een kijkje onder het kopje “Diensten”.

Over de schrijver
Marc de Groot begon eind jaren '90 zijn avontuur in de wondere wereld van online marketing. Marc is eigenaar van DGOC Online Marketing en actief als online strateeg en "het gezicht van". Daarnaast is Marc sinds 2019 docent e-commerce aan de Fontys Hogeschool in Eindhoven.
Reactie plaatsen

Wij houden van cookies