Marketing Automation training volgen?
arrow_drop_up arrow_drop_down

Marketing Automation training

Online LIVE lessen in een kleine groep met persoonlijke aandacht

Google Ads trainer Stefan Katalanc

Marketing Automation trainer Nick Nijhuis

De meest uitgebreide Marketing Automation training van Nederland die je volledig online kunt volgen is er!


Online lessen volgen in een kleine groep die wekelijks LIVE gegeven worden via Zoom. Je zit virtueel met elkaar in de klas en leert elkaar ook echt kennen.


Al ruim 20 jaar is Nick Nijhuis actief als digital marketeer voor grote en kleine organisaties. Hij deelt zijn ervaring voor groepen in eigen trainingen, namens Google en binnen Hogeschool Windesheim. En nu is het tijd dat ook digitaal te doen.


Wil je beter worden in marketing automation? Lees dan zeker verder.

3 lesavonden met intensieve 1-op-1 begeleiding

In deze bijzondere tijd is het belangrijker dan ooit om jezelf te blijven ontwikkelen. Of het nu is voor een (toekomstige) baan als online marketeer of om je eigen bedrijf sterker te maken, juist nu moet je in jezelf blijven investeren.


Dit is een niet zomaar weer een online cursus met video's die je kunt volgen. Nee, dit is een complete marketing automation training van 3 avonden intensief online les krijgen, waardoor jij straks jouw doelen gaat behalen.


  • Word een expert in marketing automation;
  • Gebruik de kennis en ervaring om marges te verbeteren;
  • Bouw vanuit huis aan met gelijkgestemden aan succesvolle campagnes;
  • Presenteer een sluitende businesscase om budgetten plus medewerking te krijgen;
  • Sluit de opleiding af met het certificaat 'Marketing Automation specialist'.


Startdatum in overleg: open inschrijving


Ervaringen van studenten van Nick

Nick laat de deelnemers op bevlogen wijze mogelijkheden en valkuilen ervaren van online marketing. Via praktijkcases wordt de theorie direct toegepast. De deelnemers vonden deze masterclass zeer positief. Menigeen is direct aan de slag gegaan en heeft zichtbare resultaten geboekt.

Bert Jansen MBA

Nick was eerst mijn online marketing docent. Vanwege deze goede ervaring besloten ook zijn advies in te winnen bij online vraagstukken bij m'n huidige werkgever. Over alle facetten van online marketing zegt hij zinnige dingen; zowel strategisch als operationeel. Nuttige sparringpartner!

Bob Roders

Dit kun je in de Marketing Automation training verwachten

Les 1: het plan

We maken kennis met elkaar én met de succesfactoren van marketing automation. Daarna ga je direct aan de slag om de gewenste buyer persona's en buyer journeys vast te stellen. Naar welke 'dataprofielen' ben je op zoek? Heb je al content die je direct kunt inzetten richting je persona's? Vervolgens staan we stil bij je doelen en de invloed die ze hebben op de alignment tussen sales en marketing. Aan het eind van de les vertaal je de doelen naar een content strategie en bepaal je met welke (wettelijke) randvoorwaarden je rekening moet houden.


  • inbound marketing en CRM de basis voor succesvolle marketing automation
  • (gewenste) buyer persona's opstellen met bijbehorend dataprofiel
  • buyer journey om te optimaliseren kiezen
  • content inventariseren en geschiktheid bepalen
  • gezamenlijke doelen formuleren voor sales en marketing
  • contentstrategie bepalen
  • (wettelijke) randvoorwaarden opstellen

Les 2: de uitvoering

Met de doelen en contentstrategie uit de vorige les in de hand kijken we naar de inrichting van je salesfunnel. Aan welke content is in iedere fase behoefte? Waar zijn de 'hand-off' points tussen sales en marketing? Daarna checken we welke content nog ontwikkeld moet worden om de workflow volledig te kunnen vullen met relevante berichten. Dan wordt de flow gestart..... Hoe zorg je dat de data die daaruit voortkomt ook bij iedereen terechtkomt die er belang bij heeft? Hierbij staan we ook stil bij de beperkingen en aandachtspunten vanuit de GDPR-wetgeving. We sluiten af met de voors- en tegens van de verschillende marketing automation tools- en systemen. Bijvoorbeeld Hubspot, Datatrics én veelgebruikte oplossingen in het MKB.


  • salesfunnel en pipeline management
  • sales en marketing laten samenwerken
  • contentkalender invullen
  • content ontwikkelen
  • workflow opstellen
  • data management
  • GDPR maatregelen nemen
  • marketing automation- en CRM systemen kiezen

Les 3: het resultaat

Ook deze les start weer met de doelen uit les 1. Je gaat de doelen vertalen naar Key Performance Indicators (KPI's). Zo kun je al tijdens het marketing automation proces zien of de gestelde doelen worden behaald. Uiteraard bekijken we welke fall-back scenario' je kunt formuleren om bij te sturen indien nodig. Ook krijg je tips om op basis van de resultaten nieuwe plannen te maken. Zodat de cirkel weer rond is. Last but not least formuleren we een sluitende businesscase voor jouw marketing automation project. Je leert ook hoe je de businesscase op overtuigende wijze presenteert richting stakeholders. Zodat je benodigde budgetten, medewerking en eventueel cultuurverandering binnen je organisatie kunt bewerkstelligen.


  • relevante KPI's bepalen en vanity metrics vermijden
  • leadscoring op basis van gedrag bepalen
  • ROI en businesscase presenteren
  • ‘thought leadership’ binnen de organisatie krijgen
  • bijsturen
  • fall-back scenario's
  • onverwachte gebeurtenissen
  • plannen verbeteren

Meld je nu aan

Door de enorme toegenomen vraag naar online lessen verwachten wij dat deze editie extra snel vol zal zitten. Meld je nu aan en verzeker jezelf van een plek bij deze marketing automation training.

Praktische informatie over de Marketing Automation training

De Marketing Automation training start op verschillende momenten in het jaar. De eerstvolgende editie start op woensdag 22 april 2020. Verder zijn de volgende zaken van belang om te weten:


- De lessen starten altijd om 18:30 uur en duren tot ongeveer 21:00 uur;

- De lessen worden aangeboden via Zoom, waar wij elkaar ook kunnen zien en horen;

- Je hoeft zelf geen speciale software te installeren, maar krijgt voor elke les een uitnodiging;

- Alle presentatie sheets worden ook achteraf gedeeld met je;


De volledige planning voor de editie voorjaar/ zomer 2020 ziet er als volgt uit:


- Les 1 Het plan

- Les 2 De uitvoering

- Les 3 Het resultaat


Voor wie is deze training bedoeld?


Deze training is ideaal voor (online) marketeers die aan de slag willen gaan met Marketing Automation voor hun organisatie of eigen bedrijf.

Google Ads training
€ 997,-
€ 497,-

Marketing Automation training

Dit is een absolute no-brainer als je bedenkt dat vergelijkbare trainingen tussen de € 1000,- en € 2500,- kosten.


Alleen omdat dit de eerste online editie is van deze training vragen wij  slechts een investering van € 497,-.


Waar wacht je nog op?!

Nick is iemand die zijn kennis van de online marketing niet alleen kan toepassen, maar ook erg goed kan overbrengen. Dit doet hij op een zeer prettige manier, waarbij hij bij iedereen de juiste snaar kan raken. Een aanrader voor iedereen die op zijn manier meer wil gaan doen met online marketing.

Mark Reinders

Nick is een bevlogen online marketeer. Vanmorgen in een interactieve workshop veel geleerd over het posten van online berichten.

Roel ter Weele

Nog vragen of wil je meer informatie?

Wij houden van cookies