Omzetverdubbeling met Facebook Ads

Case study: omzetverdubbeling met Facebook Ads

Wie zegt dat Facebook Ads niet geschikt zijn voor campagnes gericht op conversie? Wij niet ;). Voor onze klant Fivestarpants mochten we de Facebook Ads campagnes vanaf de grond af aan opbouwen en bij succes uitbouwen. Dat hebben we geweten. Na 7 maanden kwamen we uit op een verdubbeling van de online omzet, grotendeels vanuit Facebook Ads.

Omzet na 7 maanden


Fivestarpants was nog niet actief met Facebook Ads en wilde dit graag een kans geven. Het doel was om binnen een jaar een verdubbeling van de omzet te realiseren, rekening houdende met de seizoensinvloeden. Het bedrijf verkoop vooral stretch broeken die verkocht worden vanaf het najaar t/m de lente.

Webshop van Fivestarpants

De aanpak

We begonnen vanaf nul. Zonder historische data en mogelijkheden om remarketing in te zetten. De eerste maand hebben we dan ook naast de conversie gerichte campagnes, campagnes opgezet om de branding te versterken onder de doelgroep. Vanuit deze groepen konden we later ook met remarketing aan de slag gaan.


De uitingen waren gericht op het product en bestonden uit afbeeldingen in een carrousel, losse afbeeldingen en video's. Via a/b testen werd telkens door geselecteerd en gingen we verder met de winnaars.

Fivestarpants logo

E-mailmarketing als versterker van herhaalaankopen

Een belangrijk onderdeel van het succes van de Facebook campagne was de mogelijkheid om ook met e-mailmarketing aan de slag te gaan. Hierdoor konden wij meer investeren in het binnenhalen van nieuwe klanten. Het doel was hierbij om bij de eerste order kostenneutraal uit te komen en dit lukte.

Door de inzet van e-mailmarketing konden we herhaalaankopen realiseren en daar werd de winstgevendheid van het project gewaarborgd.

Broeken van Fivestarpants

1 stap terug, 2 stappen vooruit

Na een zeer succesvolle start moesten wij in de zomermaanden vaststellen dat het iets lastiger bleek om de stijgende lijn vast te houden. Het product verkoopt minder vlot in de zomer, maar omdat we een groeiend marktaandeel hadden zagen we ook geen daling in de verkopen. Direct na de zomer begon de omzet weer flink te stijgen waarbij de strategie van de campagne gelijk bleef.

Het resultaat

Na 7 maanden zaten we op een verdubbeling van de omzet, een resultaat waar we vanzelfsprekend er blij mee waren. Het doel was om dit in 1 jaar te realiseren. In de volgende fase van het project ligt de focus op verdere groei en behoud van winstgevenheid.


Wil jij ook voor zo'n resultaat gaan? Neem dan contact met ons op via de button hieronder.

arrow_drop_up arrow_drop_down