Klantencases KEMKO FAAC

Praktijk Case KEMKO:

KEMKO is een bedrijf in de b2b sector en actief op het gebied van de verkoop van automatische deuren, strokengordijnen en aanverwante producten. KEMKO is onderdeel van het internationaal opererende FAAC.

Voor KEMKO zijn wij aan de slag gegaan met het vraagstuk rondom online aanvragen. Er kwamen wel online aanvragen binnen, maar de aantallen waren zeer beperkt. Op de website was wel een contactformulier, maar geen verder mogelijkheid om informatie aan te vragen.

Wat wij vervolgens hebben gedaan is het toevoegen van offerte formulieren op product niveau op elke pagina van de website. Je moet bij elke webpagina de vraag stellen wat het doel van zo’n pagina is. Het doel was heel helder, namelijk meer offerte aanvragen realiseren. Na het uitvoeren van de aanpassingen steeg het aantal aanvragen van 3% naar ruim boven de 9% kijkende naar betaald zoekverkeer.

Offerte aanvragen KEMKO

Het succes van de campagne zat hem niet alleen in het toevoegen van de offerte formulieren, maar ook in het continu optimaliseren van de SEA-campagnes. Zo waren er veel advertenties waar niet direct de juiste landingspagina werd toegepast.

Andere Klantcases