Klantencase Fun Forest

Praktijk Case Fun Forest:

Het hebben van veel bezoekers op je website is leuk, maar het moeten wel de juiste bezoekers zijn. Bij Fun Forest, een organisatie met meerdere klimparken door het hele land, nemen de bezoekersaantallen gedurende het seizoen in de zomer altijd toe. Echter, wij constateerden dat te veel mensen de website vroegtijdig verlaten. Het bouncepercentage lag ruim boven de 50%. Om hier verbetering in aan te brengen hebben wij twee dingen gelijktijdig in gang gezet. Enerzijds het optimaliseren van de gebruikerservaring op de website en anderzijds het via diverse kanalen aansturen op het naar binnen halen van relevant verkeer, bijvoorbeeld door de inzet van specifieke zoekwoorden.

De juiste bezoekers voor Fun Forest

De opzet slaagde in alle opzichten. Terwijl de bezoekersstroom bleef toenemen door het seizoen aangevuld met extra campagnes, nam het bouncepercentage snel af naar een getal onder de 50%. Ook op het moment dat de bezoekersaantallen in augustus op hun hoogtepunt waren, bleef het bouncepercentage lager. Dit resulteerde uiteindelijk in een gestegen aantal boekingen en bezoekers in de parken in 2016.

Andere Klantcases