Het Social Media Marketing Summit van Heiko Hartsuijker
arrow_drop_up arrow_drop_down
Het Social Media Marketing Summit van Heiko Hartsuijker
2 september 2016 

Het Social Media Marketing Summit van Heiko Hartsuijker

Regelmatig neemt Marc de Groot interviews af met andere online marketing experts, succesvolle ondernemers en andere mensen uit de e-commerce sector. Deze interviews zijn te beluisteren via de Online Marketing Podcast en in samenvatting na te lezen via dit blog. Vandaag gaat Marc in gesprek met Heiko Hartsuijker, host van het Social Media Marketing Summit.

Wie is Heiko Hartsuijker?

Ik ben een hele energieke persoon die al veel heeft geprobeerd op online marketing gebied. Zo was ik bijvoorbeeld de eerste social media adviseur bij Defensie. Daar heb ik heel veel mooie dingen kunnen doen. Ik hou heel veel van schakelen en snelheid en mijn illusie was dat ik dat wel even zou kunnen klaren. Dat was toch iets te positief en toen kwam ik bij de recruitment tak terecht. Daar heb ik heel veel gedaan en campagnes gedraaid en daarna begon mijn ondernemersreis. Dat ben ik nu inmiddels al een jaar.

Een Social Media Marketing Summit volledige online?

Ik volg een aantal bekendheden uit Amerika (Amerika loopt altijd voor op dit soort dingen). Die doen heel veel summits, zowel online als offline. Toen dacht ik dat een volledige online summit vast niet mogelijk zou zijn in Nederland. Evengoed begon ik met het benaderen van 5 sprekers. Dit bleek zo gemakkelijk te zijn en iedereen deed mee, toen heb ik mijn lijst uitgebreid. De reacties waren overal positief en ook de aanmeldingen nemen steeds meer toe. Het is voor mij een groot experiment. Ik geloof er echt in. Ik denk dat de tijd inmiddels zo ver is dat het wel moet kunnen. Steeds meer willen mensen on-demand, daar is zo'n summit perfect voor.

Welke sprekers kunnen we verwachten tijdens het Social Media Marketing Summit?

Alexander Wijninga, Perry van Beek, Carola Rodrigues en nog 30 anderen! Het is wellicht gemakkelijker om te omschrijven welk soort mensen er zijn dan ze allemaal op te noemen. Het summit is opgedeeld in 3 categorieën. De eerste dag gaat over content. Alles wat je wilt weten over content en hoe je die maakt hoor je op die dag. Ik heb fotografen die kijken naar beeld: hoe krijg ik het perfecte plaatje. Ik heb video editors, mensen die bloggen, Periscopers en live streamers. De volgende dag gaat over marketing. Ik heb senior marketing mensen, dus mensen die al 25-30 jaar in het vak zitten. Ik heb ook mensen die nog op school zitten. Soms hebben zij ook al hele mooie insights over hoe je social media zou moeten gebruiken. Uiteindelijk is het laatste thema: hoe verdien ik er geld mee? Hoe doe je social selling, hoe werkt dat?

Hoe lang kunnen de lessen bekeken worden na afloop van het event?

Iemand met een all-acces pas heeft alle dagen toegang en altijd terug kan kijken. Zo had ik bijvoorbeeld een vrouw aan de telefoon die zei dat ze zelf ondernemer is en vertelde dat binnen drie dagen dertig sprekers volgen simpelweg niet haalbaar is. Dus zodoende heb ik dat aan de website toegevoegd. De content staat 24 uur per dag online. Na die 24 uur gaat het weer in de kluis, maar als je die all-acces pas hebt, dan kun je ze altijd terug kijken. Je kunt bijvoorbeeld ook alle video's in één keer bekijken. Het gehele summit is pre-recorded.

Waarom mogen met name Young Professionals dit event niet missen?

Bijna 80%/90% van de ondernemers gaat binnen het eerste jaar failliet. Dit vindt ik zo zonde. In mijn mening zijn ondernemers de drijfkracht van de (nieuwe) economie. Je ziet ook steeds meer een stijgend aanbod aan freelancers. Die zijn voor een gedeelte ook te vergelijken met ondernemers, afhankelijk van hun mindset. Juist voor deze mensen zijn zulke kennis/ondernemerslessen enorm waardevol.

Wat zijn jouw volgende stappen na het Social Media Marketing Summit?

Ik heb aardig wat dingen in de planning. Ik ga nog een recap doen na het gehele summit. Wat zijn de leerpunten, wat heb ik zelf geleerd, wat kun je meenemen en dat soort dingen. Er komt natuurlijk ook nog een volgend summit!

Waar zie jij jezelf over 5 jaar?

Ik ben de laatste tijd erg bezig met het concreet maken van mijn doelen en deze ook op papier te zetten. Ik vindt het heel belangrijk dat ik een goede balans heb tussen de vier pilaren. Die heb ik voor mezelf al gedefinieerd. Dat zijn voor mij: health, wealth, happiness en love. Ik heb al een enorme persoonlijke ontwikkeling ondergaan en ben van plan om dit verder te doen.

Wat is jouw gouden online marketing tip?

Spendeer voldoende tijd om de pijnpunten van jouw doelgroep te ontdekken. Je kunt een super product of training hebben maar ze gaan zich pas aanmelden als ze zich erin herkennen. Als ze ervan overtuigd zijn dat jij ze kunt helpen, tekenen ze bij je.

Wil jij alle antwoorden van Heiko weten en het hele verhaal horen? Abonneer je dan op de podcast om naar dit interview te luisteren en mis geen aflevering meer.

Hulp nodig bij jouw sociale media marketing? Neem een kijkje bij onze sociale media diensten om te zien wat wij voor jou kunnen doen.

Shownotes:
Aanmelden voor het Social Media Marketing Summit

Over de schrijver
Marc de Groot begon eind jaren '90 zijn avontuur in de wondere wereld van online marketing. Marc is eigenaar van DGOC Online Marketing en actief als online strateeg en "het gezicht van". Daarnaast is Marc sinds 2019 docent e-commerce aan de Fontys Hogeschool in Eindhoven.
Reactie plaatsen

Wij houden van cookies