WIN het nieuwe boek: “LinkedIn is het personal branded, showcases mediakanaal voor new skool leadgeneratie!”
Digitaal zaken doen, personal branding, het massaal digitaal streamen, en zo op een (post)corona-manier digitale leads opvangen, is anno 2020 en 2021 makkelijker dan ooit. Het is vooral relevanter en op bijvoorbeeld social media platform LinkedIn beter gericht op het juiste publiek. Zo zegt de nieuwste uitgave van hyper-marketing-media-lead-convsersie-content specialist Patrick Petersen RDM MA MSc. In zijn nieuwste uitgave genaamd “Social Selling met LinkedIn” sleept hij kleine ondernemers en zzp'ers door de digitale-thuiswerk coronacrisis heen met wervende features, tips en een digitaal commercieel plan dat helpt bij een diversiteit aan doelstellingen.
De enorme groei van mediaplatform LinkedIn
Begin 2021 stond de wereldwijde LinkedIn teller op ruim 750 miljoen gebruikers (bron: https://kinsta.com/blog/linkedin-statistics/), met in Nederland bijna 10 miljoen accounts. Het zijn geen inschattingen, maar de officiële cijfers van het snelgroeiende LinkedIn zelf. Begin 2021 gebruikten dagelijks zo'n 850.000 mensen LinkedIn, wat niet alleen meer een platform is voor werkzoekenden, maar steeds meer een netwerk- en kennisplatform is dat gekoppeld is aan media uitzendingen via Zoom, Microsoft Team (tevens eigenaar van LinkedIn) en de nieuwe features om eenvoudig en gratis richting het eigen netwerk te streamen.
Relevant netwerk persoonlijk en interactief bedienen
Door de besloten – en gesloten – netwerken, is het netwerk op LinkedIn niet alleen relevant, maar ook van kwaliteit. Het slim gebruiken van hashtags zorgt er tegenwoordig ook nog eens voor dat u/jouw content buiten het netwerk zichtbaar en goed vindbaar is! De stories op LinkedIn pushen de wervingen op een persoonlijk manier de mobiele feed in/ De nieuwe digitale events op LinkedIn maken het opvangen van nieuwe contacten en leads met contentmarketing zeer eenvoudig. Om dan vervolgens met een nieuwe opties, zoals Open for Business en de optie om een pagina vol cases te maken, ook nog eens kwaliteitsleads binnen te halen. De streams en events circuleren vervolgens nog eens een aantal dagen in de eigen feed om zo een publiek van prospects te bedienen.
Petersen laat de nieuwe leadgen-features zien van LinkedIn dat in 2020 en 2021 is uitgegroeid tot een vooraanstaand b2b en b2c mediakanaal met features die nog maar weinig gebruikers kennen. Diverse experts delen hun gebruik van LinkedIn in het boek.
Het boek is onder andere hier verkrijgbaar.
Inhoud van het boek
Dankwoord
Voor wie is het boek geschikt?
De doelmatige opbouw
Het gebruik van het boek
1 Van passief banenplatform naar actieve social selling
Een betrouwbaar, zakelijk netwerk als gat in de markt
Linkedin begint met direct marketing
LinkedIn en de eerste kenmerken van social selling
Linkedin als contentplatform voor thought leaders
Linkedin sinds 2016 onderdeel van Microsoft
De kracht van de Company Pages wordt ontdekt
De hashtag en meer personal social selling
Privacy: van koude acquisitie naar opgewarmde social selling
In 2019 en 2020 wordt social selling met LinkedIn spannend
De vernieuwde events als leadgeneratoren
Stories en meer interactieve content
Van passief netwerk naar actief social selling platform
Personal branding, digitaal klantmanagement en de Why?
2 Via DNA en SSI naar een profiel gericht op social selling
Verschillen social selling en sales
Digitaal klantmanagement vanuit het DNA
De methodiek van het VAK-EI
Het digitale DNA op basis van de Social Selling Index
Ontwerp een persona voor persoonlijke content
De strategische stappen van de social selling strategie
3 SSI, DMU, ZMOT en de tactische invulling van de social selling mix
Van moment of truth naar de fasen van een klantreis
Van klantreis naar het team van decision makers
De tijdlijn van de decision makers
4 Personal branding, reputatiemanagement en meer traffic
Doelstelling: Personal branding en reputatiemanagement
De middelenmix personal branding en reputatiemanagement
De middelenmix en meer traffic op en met LinkedIn
De middelenmix en het algoritme
5 Thought leadership en Sponsored Content
De middelenmix voor thought leadership
De middelenmix: stappenplan Sponsored Content
6 Klantinformatie, engagement en communitybuilding
Doelstelling: klantinformatie, communitybuilding en meer engagement
De middelenmix voor meer klantinformatie en communitybuilding
De middelenmix voor meer engagement
7 Leadgeneratie
Doelstelling: Leadgeneratie
De middelenmix voor meer leads en nurturing!
Connect! Hierbij een kortingscode voor een praktijksessie!