Sociale Media Marketing met Kelly Noble Mirabella
arrow_drop_up arrow_drop_down
10 juni 2016 

Sociale Media Marketing met Kelly Noble Mirabella

Regelmatig neemt Marc de Groot interviews af met andere online marketing experts, succesvolle ondernemers en andere mensen uit de e-commerce sector. Deze interviews zijn te beluisteren via de Online Marketing Podcast en in samenvatting na te lezen via dit blog. Vandaag gaat Marc in gesprek met sociale media marketing specialist Kelly Noble Mirabella, eigenaresse bij het Amerikaanse Stellar Media Marketing.

Wie is Kelly Noble Mirabella?
Ik geef inmiddels al 8 jaar les over sociale media aan professionals. Sinds iets meer dan 6 jaar heb ik mijn eigen bedrijf, Stellar Media. Op dit moment leef ik in California en heb ik drie kinderen. Ik maak mijn online cursussen soms terwijl mijn kinderen aan mijn benen hangen! Ik ben een enorme Geek wat dit betreft. Zodra er iets nieuws komt stort ik me hier helemaal op en moet ik er alles over te weten komen.

Wat biedt je bedrijven precies aan via stellar media marketing?
We bieden consultancy en training aan op het gebied van sociale media marketing & management. Maar mijn passie zit echt in het trainen van anderen. Ik focus me dus meer op het ontwikkelen van cursussen. In mijn Club Stellar zijn al mijn cursussen opgenomen zodat mensen kunnen leren op het moment dat het hen uitkomt.

Kun je ons eens vertellen over de nieuwe Facebook Live training?
Deze is volledig nieuw en is te vinden op fblivepro.com. Ik wil diegene zijn die echt alle functionaliteiten laat zien en er als eerste bij is. Ik heb in de tussentijd ook veel toegevoegd aan de trainingen die we al hebben. Ik vraag ook aan mijn cursisten wat ze willen leren of willen zien. Ik verzamel de informatie en koppel dit aan ze terug.

Wat kun je ons vertellen over Club Stellar?
Het is lidmaatschapsprogramma waarin ik elke training aanbied die ik heb opgesteld. Er zitten trainingen in over Facebook Live, Facebook Power Editor, LinkedIn trainingen, Twitter trainingen, Periscope trainingen en nog veel meer. Verder hebben de leden een eigen Facebook community die alleen voor hen is. Daarin kunnen zij vragen stellen en ik help hun vragen beantwoorden. Verder ben ik heel veel bezig met updates van de trainingen die ik al eerder heb opgesteld. Om de zoveel tijd vraag ik mijn cursisten wat ze willen leren. Op basis van hun wensen stel ik een persoonlijk leerplan voor ze op. Ik neem dus vooral een rol als mentor aan. Het lidmaatschap kost $499,40 voor één jaar en biedt de leden alles wat ik heb gemaakt maar ook alles wat er in de tussentijd bij komt.

Welke methoden gebruik je zelf om aan klanten te komen?
Vroeger maakte ik veel gebruik van LinkedIn en Twitter. Maar tegenwoordig besteed ik veel meer tijd aan Facebook. Ik ben helemaal dol op “Live uitzendingen”. Ik sprong direct op Meerkat en Periscope toen ze begonnen. Nu is dat dus Facebook Live. Dat is dan ook op dit moment mijn absolute favoriet. Het is gemakkelijk, net zoals Snapchat. Het is in het moment en authentiek. Je kunt zelf een (kort) moment kiezen waarop het kan en je wilt uitzenden.

Wat zijn je ervaringen op Snapchat tot nu toe?
Ik gebruik het al 2 jaar. Maar ik haatte het. Ik was zo’n gebruiker die een account opzette en het vervolgens weer verwijderde, weer terug kwam en weer verwijderde. Pas toen een van de leidsters van de Perigirls me weer zover kreeg om me weer aan te melden werd ik enthousiast. Ze liet me zien waar het over ging en toen raakte ik erdoor geobsedeerd. Ik heb er nu veel plezier mee. Maar ik gebruik het niet zakelijk. Ik weet dat er een aantal zijn die dit wel doen. Ik gebruik het privé. Waarschijnlijk is dit ook direct branding maar ik gebruik het niet bewust om zakelijke relaties te winnen.

Waar zie jij jezelf over 5 jaar?
Dat is een interview vraag die je tijdens een sollicitatie krijgt. Deze vraag heb ik al zo lang niet meer gehad! Ik verwacht dan nog succesvoller te zijn. Ik zal mijn bedrijf laten groeien zodat ik meer kan trainen en spreken en minder het bedrijf hoef te managen.

Wat is jouw gouden online marketing tip?
Er zijn zo veel dingen! Ik zou zeggen, wees een vroege vogel. Als er iets nieuws komt wat in jouw straatje past, probeer dan de eerste te zijn die er alles over weet. Als ik nog een tip mag geven… Wees authentiek! Als je dat bent wek je vertrouwen op bij andere mensen.

Wil jij alle antwoorden van Kelly weten en het hele verhaal horen? Abonneer je dan op de podcast om naar dit interview te luisteren en mis geen aflevering meer.

Meer omzet dankzij sociale media? Wij kunnen je erbij helpen. Neem contact met ons op of lees meer over onze Sociale Media marketing diensten.

Over de schrijver
Reactie plaatsen

Wij houden van cookies