Top 5 branches in affiliate marketing
arrow_drop_up arrow_drop_down
25 juli 2014 

Top 5 branches in affiliate marketing

Webwinkels uit alle branches zijn vertegenwoordigt in de verschillende affiliate marketing netwerken. Er zijn tientallen branches en honderden niches. Maar welke branches worden nu het liefst gepromoot door publishers? Een overzicht van de top 5 volgens Rick de Vlieger van Daisycon.

Reizen
Wie boekt zijn vakantie niet online? Reizen is een erg interessante branche, omdat er veel online wordt geboekt en de transactiewaarden hoog zijn. Een vakantie kost al snel 1000 euro. Als je hier 5 procent commissie over ontvangt, is dat zeer aantrekkelijk om te promoten.
Telecom
Hetzelfde geldt voor telecom. Heel veel mensen sluiten online een telefoonabonnement af. Een telefoonabonnement kost al snel 500 euro per jaar. Telecomproviders hebben gerust 30 euro per nieuw abonnee over.
Mode
Wie koopt er niet af en toe iets bij Wehkamp, Zalando, H&M, Hunkemöller of V&D?
Dating
Er zijn verschillende onderzoeken, maar zo’n 12 tot 14 procent van de nieuwe relaties zou tegenwoordig via een datingwebsite tot stand komen. Een abonnement kost al snel 30 euro per maand. Voor een gratis inschrijving betalen datingsites al snel een euro of 4. Converteert de bezoeker naar een betalende klant, kan de website vaak nog een mooie bonus tegemoet zien.
Financiën
Ook verzekeringen en leningen worden massaal op internet afgesloten. Zorgverzekeraars betalen met liefde 50 euro commissie voor een het aanbrengen van een nieuwe klant.
Affiliate Marketing
Actief in een andere branche? Maak je geen zorgen, er zijn voor heel veel niches meer dan genoeg website eigenaren te vinden die graag aan de slag gaan met het promoten van jouw producten.
Dit artikel is tot stand gekomen met de hulp van Rick de Vlieger, auteur van het hoofdstuk “Affiliate marketing” in het aankomende boek “Succes met e-commerce” en de website Managementgoeroes.nl.

Over de schrijver
Marc de Groot begon eind jaren '90 zijn avontuur in de wondere wereld van online marketing. Marc is eigenaar van DGOC Online Marketing en actief als online strateeg en "het gezicht van". Daarnaast is Marc sinds 2019 docent e-commerce aan de Fontys Hogeschool in Eindhoven.
Reactie plaatsen

Wij houden van cookies