Update: Google AdWords in 2015
arrow_drop_up arrow_drop_down

Update: Google AdWords in 2015

Het nieuwe jaar 2015 is begonnen en dat is een goed moment om een te kijken naar de meest belangrijke updates van Google AdWords uit het afgelopen jaar. Wat zijn nu de in mijn optiek meest belangrijke wijzigingen en nieuwe functies? Je leest het hier.

Highlight extensie

De highlight extenie is al enige tijd beschikbaar en heeft zijn waarde bewezen. Door gebruik te maken van deze extensie kun je eenvoudig je USP’s van je webwinkel benoemen, zonder dat je daarvoor ruimte hoeft te reserveren in de advertentietekst zelf of in de algemene site extensies.

Click-to-call

De functie click-to-call is misschien wel de meest belangrijke Google AdWords update voor 2015. Jaar na jaar zien we steeds meer verkeer verplaatsen naar mobiele apparaten. Daarmee wordt de stap naar een telefoontje ook steeds kleiner. Deze extensie zorgt ervoor dat, bij een mobiele zoekopdracht, de gebruiker direct op de “call” knop kan klikken binnen de advertentie en niet meer eerst op zoek moet naar naar een telefoonnummer. Al met al een enorme drempel verlager.

Website call conversion tracker

De website call conversion tracker bestaat uit een klein stukje extra code (lees hier hoe deze te installeren) waarmee kan worden doorgemeten in hoeverre een telefoonnummer wordt gebeld na de klik op een advertentie met datzelfde mobiele apparaat. Dit geldt niet alleen voor telefoontjes via de click-to-call functie, maar ook voor handmatig ingetoetste nummers! De tracking kan plaatsvinden tot wel 90 dagen na de advertentieklik. Deze informatie geeft webmasters een hele nieuwe dimensie van inzicht en zal ook zeer interessant zijn voor b2b doeleinden waarin offerte aanvragen veelal per telefoon binnen komen.

Rapport ‘Geautomatiseerde extensies’

Het rapport ‘Geautomatiseerde extensies’ geeft inzicht over zaken waarover we eerst niets wisten. Het is nu mogelijk om te zien in hoeverre de sociale extensie van Google+ een positieve bijdrage levert aan de CTR van advertenties en hetzelfde geldt voor de meer bekende verkopersbeoordelingen in de vorm van de gele sterren.

Conclusie

Hoewel de bovenstaande updates van Google prachtige nieuwe mogelijkheden bieden, blijft het vooral belangrijk om de basis dingen goed te doen en om je campagnes continu bij te sturen. Heb je hier zelf geen tijd voor? Bekijk dan eens de mogelijkheden voor webwinkels om de Google AdWords campagne op commissiebasis door ons te laten uitvoeren.

Google Ads Kennisbank

Meer leren over Google Ads? Bekijk dan ook onze Google Ads Kennisbank met vele praktische artikelen over Google Ads.

Over de schrijver
Reactie plaatsen

Wij houden van cookies