VVV-Venlo vol ambitie en DGOC is d'r beej
arrow_drop_up arrow_drop_down
2 april 2019 

VVV-Venlo vol ambitie en DGOC is d'r beej

Met DGOC hebben wij ons onlangs aangesloten op het VVV-Venlo Business netwerk. Een mooie gelegenheid om ook eens in gesprek te gaan met onze account manager Djordi Staaks.

Regelmatig neemt Marc de Groot interviews af met andere online marketing experts, succesvolle ondernemers en andere mensen uit de e-commerce sector. Deze interviews zijn te beluisteren via de Marc Onderneemt Audio en in samenvatting na te lezen via dit blog. Natuurlijk kun je ook naar de video kijken! Vandaag gaat Marc in gesprek met Djordi Staaks van VVV-Venlo.

Wie is Djordi Staaks?

Ik ben 22 jaar oud en sinds begin augustus account manager bij VVV-Venlo. Ik ben verantwoordelijk samen met het team van 5 account managers (4 in Nederland 1 in Duitsland) verantwoordelijk voor ruim 400 partners binnen het VVV-Venlo netwerk.  Dat is een mooie ontwikkeling die we door hebben gemaakt. Een paar jaar geleden hadden we nog 200 partners en dat hebben nu toch wel verdubbeld. Dat is dus een mooie periode om in te stappen.

Als het goed gaat met een club (zoals nu bij VVV-Venlo) is het natuurlijk makkelijker om sponsoren te werven als in tijden dat het minder gaat. Dit is een moment om te profiteren en ons aan mooie partners te binden voor de toekomst.  Het VVV netwerk gaat om de faciliteiten rondom het veld,  netwerken, gezelligheid maar uiteraard spelen de prestaties op het veld ook altijd een rol.

Hoe hebben jullie het netwerk kunnen verdubbelen?

Ik denk dat het allemaal wel een beetje professioneler is geworden. Iedereen kent zijn taken is verantwoordelijk voor zijn eigen tegen. Op de commercie hebben we twee man er bij aangenomen. Waaronder ik.

Bijna elke dag verschijnt er op LinkedIn een post met een nieuwe sponsor met het bord “is d’r beej” (is erbij). Partners delen dit graag. Een goede vorm van online marketing. Hoe draagt dit bij aan de groei van het netwerk?

Ja wij doen dit sinds de begin van het seizoen omdat wij ons willen onderscheiden. Verder draagt de sfeer in het stadion ook mee aan de groei van het netwerk.

Je noemde net ook al dat jullie een Duitse account manager hebben. Dit is ook wel uniek voor een voetbalclub in de grensregio. Komen hier veel bedrijven op af. Aangezien zij ook al hun eigen voetbalclubs hebben?

We zitten hier zo’n 10 minuten van de Duitse grens en wij zijn er bijzonder trots op dat wij zo’n 50 Duitse bedrijven binnen ons netwerk hebben. We hebben hier een hoop businessevents bij VVV-Venlo waaronder ook 3 tot 6 in Duitsland. Onlangs waren we met de business club bij de Krefeld Pingiune voor een ijshockeywedstrijd. Normaliter gaan we echter veelal op bezoek bij bedrijven. Daar wordt dan een presentatie gehouden in combinatie met een lunch of een dinner. Daar leren we dan het bedrijf kennen en mensen hebben de gelegenheid om te netwerken.

Zo willen we met het grensoverschrijdende element ook iets toevoegen aan de netwerkevents.

Zijn de bedrijven die zich aanmelden vanuit Duitsland bedrijven die ook zaken willen doen over de grens?

Ja dat is zeker het geval.

Hoe staat het met de plannen voor het uitbreiding van het stadion?

Er wordt een hoop verbouwd op het moment. Zo zijn de parkeerplaatsen onder handen genomen, deze zijn nu eigendom van de club. Een nette parkeerplaats is het visite plaatje van de club. Verder wordt er binnenkort gestart met het bouwen van een nieuwe entree, inclusief fanshop en museum.

Wat zijn de plannen voor de toekomst op commercieel vlak?

We willen het zakelijk gedeelte nog meer uitbreiden door meer verwarmde zitplaatsen te plaatsen.Hier zijn we dit jaar al mee begonnen en dit willen we het volgende seizoen ook uitbreiden. We moeten echter wel rekening houden met onze kleine begroting, zeker in verhouding met veel andere eredivisie clubs.

Wat zou je doen met 1.000 pingpongballen?

Ik zou ze schenken aan de plaatselijke pingpongvereniging.

Wil jij alle antwoorden van Djordi weten en het hele verhaal horen? Abonneer je dan op de podcast om naar dit interview te luisteren en mis geen aflevering meer.

Over de schrijver
Reactie plaatsen

Wij houden van cookies