Waar Groupon kansen laat liggen en wat ze moeten doen
Waar Groupon kansen laat liggen
2 mei 2014 

Waar Groupon kansen laat liggen

Groupon is een van de grootmachten in Nederland waar het gaat om online sales / e-commerce. Toch is niet alles even logisch als het lijkt. Vandaag zoomen we in op het Twitter campagne management van Groupon en andere grote spelers in het e-commerce landschap.

Twitter is een laagdrempelig kanaal waar vele duizenden bedrijven in Nederland hun boodschap verspreiden. Eerder scheef ik al een artikel over het optimaal inzetten van Twitter als online marketing kanaal. Daar gaan we nu dan ook niet verder op in. Vandaag gaan we kijken naar de praktijk bij enkele grote spelers.

Groupon op Twitter

Groupon is zo’n speler en is op Twitter actief met een hele batterij aan accounts, 25 om precies te zijn. Tot mijn verbazing blijken vele van deze accounts nagenoeg geen volgers te hebben terwijl er wel actief met berichten wordt gestrooid. Zo heeft het @grouponalmere account slechts 98 volgers. Het grootste account van Groupon, @grouponned, heeft ruim 2600 volgers. Ook dat is bescheiden wanneer u weet dat wij als relatief onbekend bureau al ruim 4000 volgers mogen noteren. Men laat hier dus kansen liggen. Met een pro-actief Twitter Campagne management kan het bereik van deze accounts enorm groeien.

Andere grote e-commerce partijen op Twitter

Hieronder een aantal verbazingwekkende voorbeelden van grote e-commerce spelers en hun verassen lage volgers aantallen op Twitter.
@boekenbon, 93 volgers
@ffshoppen, 566 volgers
@GSMWEB_NL, 357 volgers
@Sanitairwinkel, 481 volgers
@vliegticketsnl, 903 volgers

Dit zijn stuk voor stuk accounts die met enige inspanning 5000+ relevante volgers zouden moeten kunnen hebben. Waarom ze het niet doen? Geen idee. Wat ze zouden moeten doen? DGOC bellen!

Twitter Campagne Management door DGOC

Het onderhouden en optimaliseren van Twitter campagnes kan veel tijd kosten. Dit nemen wij u volledig uit handen. Maandelijks zorgen wij voor een vooraf afgesproken stijging in aantal volgers en plaatsen wij berichten namens u. Meer weten? Neem contact op met ons.

Over de schrijver
Marc de Groot begon eind jaren '90 zijn avontuur in de wondere wereld van online marketing. Marc is eigenaar van DGOC Online Marketing en actief als online strateeg en "het gezicht van". Daarnaast is Marc sinds 2019 docent e-commerce aan de Fontys Hogeschool in Eindhoven.
Reactie plaatsen